• Wykaz podręczników do lekcji religii

          • Wykaz podręczników i zeszytów ćwiczeń

            na rok szkolny 2022/2023

            Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół im. 7 PSK Wlkp. w Biedrusku

            RELIGIA

             

            „0”

            „Kocham Pana Jezusa”
            (dwie części)
            ks. dr Paweł Płaczek

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            AZ-04-01/18-PO-3/20

            I klasa

            „Pan Bóg jest naszym Ojcem”
            (dwie części)
            ks. dr Paweł Płaczek

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            AZ-11-01/18-PO-1/20

            II klasa

            „Chcemy poznać Pana Jezusa”
            (dwie części)

            ks. dr Paweł Płaczek

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            AZ-12-01/18-PO-1/21

            III klasa

            „Pan Jezus nas karmi”
            (dwie części)

            ks. dr Paweł Płaczek

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            AZ-13-01/18-PO-1/22

            IV klasa

            „Jestem chrześcijaninem”

            ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            AZ-21-01/10-PO-1/11

            V klasa

            „Bóg szuka człowieka”
            Beata Zawiślak, ks. dr Marcin Wojtasik

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            AZ-21-01/18-PO-2/20

            VI klasa

            „Jezus nas zbawia” (dwie części)

            Beata Zawiślak,
            ks. dr Marcin Wojtasik

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            AZ-22-01/18-PO-2/21

            VII klasa

            „Bóg wskazuje nam drogę”
            (dwie części)

            s. Beata Zawiślak,
            ks. dr Marcin Wojtasik

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            AZ-23-01/18-PO-2/22

            VIII klasa

            „Aby nie ustać w drodze”

            ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            AZ-32-01/10-PO-1/12

             

             

             

          • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

          • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 jest programem uchwalonym na lata 2021-2025 przez Radę Ministrów w celu poprawy stanu czytelnictwa w Polsce poprzez wzmacnianie roli bibliotek publicznych, szkolnych i pedagogicznych jako lokalnych ośrodków życia społecznego, stanowiących centrum dostępu do kultury i wiedzy.

            Planowany budżet Programu na lata 2021-2025 wynosi blisko 1,1 mld zł, w tym 635 mln zł z budżetu państwa.

            Program jest realizowany przez Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, przy zaangażowaniu Biblioteki Narodowej, Instytutu Książki i Narodowego Centrum Kultury, oraz we współpracy z Ministerstwem Edukacji i Nauki jako Operatora Priorytetu 3.

            W NPRCz 2.0 na lata 2021-2025 wyróżniono cztery Priorytety:

            Priorytet 1: Poprawa oferty bibliotek publicznych

            W nowej perspektywie programu zakup nowości wydawniczych do bibliotek publicznych pozostał kwestią kluczową. Dodatkowo, w ramach Priorytetu 1, możliwy jest zakup usług zdalnego dostępu do książek w formatach e-booków i/lub audiobooków i/lub synchrobooków. Ponadto elementem składowym działań ujętych w Priorytecie 1 jest rozbudowa zintegrowanego systemu zarządzania zasobami bibliotek publicznych:

            Operator Priorytetu - Biblioteka Narodowa

            Wszystkie informacje na temat Priorytetu dostępne są na stronie Biblioteki Narodowej

            Priorytet 2: Inwestycje w infrastrukturę bibliotek publicznych

            W ramach Priorytetu 2 uprawnionymi wnioskodawcami są: samorządowe instytucje kultury, gminne biblioteki publiczne będące samodzielnymi instytucjami kultury oraz gminne instytucje kultury, w skład których wchodzą wyodrębnione organizacyjnie biblioteki publiczne, dla których organem założycielskim jest odpowiednio: gmina wiejska i gmina miejsko-wiejska bez ograniczenia liczby mieszkańców, oraz gmina miejska do 100 tys. mieszkańców. Wnioskodawcy mogą ubiegać się o dofinansowanie budowy, przebudowy, rekonstrukcji, adaptacji lub modernizacji bibliotecznego obiektu budowlanego wraz z jego wyposażeniem.

            Operator Priorytetu – Instytut Książki

            Wszystkie informacje na temat Priorytetu dostępne są na stronie Instytutu Książki

            Priorytet 3: Zakup nowości wydawniczych do placówek wychowania przedszkolnego, bibliotek szkolnych i pedagogicznych

            Priorytet 3 skierowany jest do placówek wychowania przedszkolnego, szkół podstawowych i ponadpodstawowych, szkół działających w ramach Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą oraz bibliotek pedagogicznych. Otrzymane środki, finansowe w ramach Priorytetu 3, będą przeznaczone na: zakup nowości wydawniczych do placówek wychowania przedszkolnego, bibliotek szkolnych i bibliotek pedagogicznych, zakup wyposażenia do bibliotek szkolnych i pedagogicznych, sprzętu komputerowego i oprogramowania, realizację działań promujących czytelnictwo (w tym zakup nagród dla uczniów biorących udział w akcjach promujących czytelnictwo).

            Operator Priorytetu – Ministerstwo Edukacji i Nauki

            Wszystkie informacje na temat Priorytetu można uzyskać w Departamencie Programów Nauczania i Podręczników MEiN - sekretariat.DPNP@mein.gov.pl

            Priorytet 4: Program dotacyjny dla bibliotek oraz promocja czytelnictwa

            Priorytet 4 skierowany jest do bibliotek publicznych, dla których organem założycielskim jest odpowiednio: gmina wiejska i gmina miejsko-wiejska bez ograniczenia liczby mieszkańców oraz gmina miejska (w tym w miasta na prawach powiatu) do 100 tys. mieszkańców. Udzielone dofinansowania mają służyć realizacji projektów edukacyjno-animacyjnych. Istotnym elementem współpracy będzie podnoszenie kompetencji pracowników bibliotek (związanych z rozpoznawaniem potrzeb lokalnych społeczności) oraz wzmacnianie partnerstw lokalnych na rzecz rozwoju czytelnictwa. Uzupełnieniem działań Priorytetu 4 będzie kampania społeczno-informacyjna realizowana w dwóch komplementarnych obszarach: promocyjno-informacyjnym oraz społeczno-wizerunkowym.

            Operator Priorytetu – Narodowe Centrum Kultury

            Wszystkie informacje na temat Priorytetu dostępne są na stronie Narodowego Centrum Kultury

             

          • Rambit matematyczno-sportowy

          • Rambit matematyczno-sportowy

                        Połączenie nauki z zabawą to najlepszy sposób utrwalania wiedzy, a przy okazji zwiększania sprawności.

            3 czerwca młodzi matematycy i sportowcy z kl. III i IV rywalizowali w turnieju "Rambit", podczas którego rozwiązywali zadania matematyczne przeplatane ćwiczeniami sprawnościowymi. W części matematycznej dzieci układały tangramy, uzupełniały magiczne kwadraty, kodowały i grały w bingo z tabliczką mnożenia, natomiast w części sportowej uczestniczyły w następujących konkurencjach: bieg w kamizelce, skoki dodawane oraz "rzuć i skacz".

            W tegorocznych zmaganiach brały udział trzy grupy, więc dla wszystkich uczniów znalazło się miejsce na podium. 

            I miejsce zdobyła grupa II w składzie: Luka Cieśla, Antonina Papierz, Lena Wojnowska Maxymillian Bilewicz.

            II miejsce wywalczyła grupa I w składzie Patrycja Pędzińska, Zofia Cegiel, Julia Bargiel, Emilia Węcławiak, Antonina Mikołajczyk.

            III miejsce zajęła grupa III w składzie: Igor Baumgart, Leon Dekiert, Franek Nowak, Maksymilian Groszak, Piotr Pamuła.

            Gratulujemy wszystkim uczestnikom!

          • Dzień Dziecka - Dzień Talentów

          • Dzień Dziecka – Dzień Talentów

                        Jak zorganizować szkolny Dzień Dziecka, by uczniowie nie tylko przyjemnie spędzili czas, ale też wzbudzili podziw swoich rówieśników? W Biedrusku jest na to sposób.

                        W środę 1 czerwca odbył się pokaz talentów uczniowskich. Rankiem prezentowali je uczniowie klas 4-8, a przed południem dzieci z klas młodszych. Rówieśnicy i nauczyciele mogli podziwiać występy wokalne, taneczne, plastyczne, gimnastyczne, grę na różnych instrumentach (keyboard, ukulele, gitara elektryczna), mistrzowską grę w piłkę, jazdę na deskorolce, na rolkach, pokaz karate, układanie kostki Rubika na czas, konstrukcje z klocków Lego, imponującą kolekcję minerałów, skomplikowane układy akrobatyczne, własnoręcznie napisane i zilustrowane książki oraz mnóstwo innych umiejętności i zainteresowań. Najbardziej zaskoczył nas uczeń klasy 1b, Michał, który zna nazwy stolic wszystkich państw świata!

                        Zwieńczeniem tak emocjonujących i angażujących zajęć było pójście z wychowawcami na lody, ufundowane przez Radę Rodziców. Dziękujemy!

          • Projekt historyczny „Starożytne cywilizacje”

          • Projekt piątoklasistów

                        Wiosną uczniowie obu klas piątych realizowali projekt edukacyjny z historii „Starożytne cywilizacje”.

                        Już na początku marca każda klasa została podzielona na cztery zespoły, które otrzymały konkretne zadania do wykonania w określonym terminie. Co dwa tygodnie liderzy grup zdawali sprawozdanie z wykonania zadań. Pokaz efektów pracy odbył się 17-18 maja. Uczniowie prezentowali dorobek ludów starożytnych: mieszkańców Mezopotamii, Egipcjan, Greków i Rzymian. Musieli przedstawić scenkę, wykonać plakaty, makiety, modele.

            Pomysłowość i zaangażowanie niektórych zespołów były zadziwiające! Można było oglądać model piramidy, Koloseum i Bramy Isztar, a także steli z Kodeksem Hammurabiego. Piątoklasiści wcielali się w role faraona, władcy Babilonii, Juliusza Cezara, bogów greckich; omawiali piramidę władzy kraju nad Nilem, cechy egipskich bóstw, organizację armii rzymskiej, dzieje pisma.

            Poza ogromną dawką wiedzy była to również świetna zabawa!

          • Zakończenie roku szkolnego

          • 24 czerwca 2022 r. zakończymy rok szkolny 2021/2022 wg poniższego harmonogramu:

             

            klasy VIII – godzina 8.00,

            klasy IV-VII - godzina 10.00,

            klasy I-III - godzina 12.00,

            miejsce - sala gimnastyczna w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół w Biedrusku

             

             

          • Finał Szkolnego Konkursu Ortograficznego

          • 6 czerwca 2022 roku odbył się finał Szkolnego Konkursu Ortograficznego klas IV- VI.

            Mistrzem Ortografii w roku szkolnym 2021/2022 został Maciej Bochyński z klasy IV A, natomiast

            II miejsce ex aequo zajęły: Marianna Dąbek z klasy IV B i Lena Kunsztowicz z klasy IV B.

            Serdecznie gratulujemy!