• Zawieszenie zajęć uczniów klas I-III

          • Zgodnie z decyzją MEN  od poniedziałku 9 listopada br. zawieszone zostają zajęcia stacjonarne dla uczniów klas I-III szkół podstawowych. Tym samym, do 29 listopada br. zostaje przedłużone  zawieszenie zajęć stacjonarnych dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych. Przedszkole  będzie funkcjonowało bez zmian. Uczniowie klas I-VIII od 9 do 29 listopada 2020 r. realizują zajęcia szkolne w systemie zdalnym.  

            Od poniedziałku 9 listopada br. świetlica szkolna będzie prowadziła zajęcia opiekuńcze w szczególności dla uczniów,  których rodzice są bezpośrednio zaangażowani w walkę z pandemią COVID-19. 

             

            Dyrektor Zespołu Szkół

            Marzena Szymańska

          • Zawieszenie zajęć

          • W związku z potwierdzeniem przypadku zakażenia COVID-19 u jednego z nauczycieli Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół im. 7 Pułku Strzelców Konnych Wlkp. w Biedrusku uprzejmie informuję, że na polecenie powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Poznaniu,
            w uzgodnieniu z Organem Prowadzącym:

            1. dla uczniów klas 1a i 1b zostają zawieszone zajęcia stacjonarne w dniach 29-30 października 2020 r. W tych dniach nauka w tych klasach odbywa się w systemie zdalnym;
            2. uczniowie klasy 4b objęci są nadzorem epidemiologicznym w dniach 29 października -
              1 listopada 2020 r.

            Dzieci klas 1a, 1b, 4b zobowiązane są do przebywania na kwarantannie domowej. Nadzorem sanitarnym objęci są tylko uczniowie, natomiast obowiązek kwarantanny nie dotyczy osób zamieszkujących razem z nimi.

             

            Dyrektor Szkoły

            Marzena Szymańska

          • Procedury prowadzenia zdalnego nauczania w klasach IV – VIII

          • Procedury prowadzenia zdalnego nauczania w klasach  IV – VIII

             

            1. Od 26 października 2020 r. do 8 listopada 2020 r. Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół im. 7 PSK Wlkp. w Biedrusku prowadzi w klasach IV-VIII kształcenie na odległość, tzw. zdalne nauczanie. Klasy I-III pracują w trybie stacjonarnym.
               
            2. Ustala się następujące formy kontaktów z rodzicami i uczniami:
              1) dziennik elektroniczny VULCAN,
              2) poczta Microsoft Office 365,
              3) kontakt telefoniczny przez sekretariat szkoły,
              4) w wyjątkowych przypadkach w formie papierowej, przez pozostawienie korespondencji w sekretariacie szkoły.

               
            3. We wskazanym okresie szkoła w realizacji kształcenia na odległość wykorzystuje platformę internetową  Microsoft Office 365.
               
            4. Harmonogram zajęć on-line poszczególnych oddziałów oparty jest na dotychczasowym podziale godzin oddziałów klasowych z uwzględnieniem następujących wytycznych:

            1)   Zajęcia lekcyjne online nauczyciela z oddziałem klasowym rozpoczynają się zgodnie z planem lekcji.

            2) Zajęcia lekcyjne online nauczyciela z oddziałem klasowym trwają 45 minut, przy czym mogą one przybierać różne formy. W celu zachowania higieny pracy umysłowej lekcja przed komputerem może trwać 30 minut, zaś pozostały do końca lekcji czas może stanowić praca własna uczniów, w trakcie której nauczyciel pozostaje na platformie do dyspozycji uczniów Do tygodniowego wymiaru realizowanych godzin zalicza się e-lekcje, czaty z uczniami, przesyłanie materiałów.

            3) Nauczyciel, uwzględniając na prowadzonej jednostce lekcyjnej online zaplanowany przez siebie temat (obejmujący zakres programu nauczania), dostosowuje podział czasu pracy z uczniami do ich potrzeb psychofizycznych, z uwzględnieniem zasad bezpiecznego korzystania przez uczniów z urządzeń wykorzystywanych w komunikacji elektronicznej.

            4)  Nauczyciel  na prowadzonej jednostce lekcyjnej:
            - podaje uczniom temat zajęć,
            - wyjaśnia uczniom treści programowe z wykorzystaniem opracowanych przez siebie form przekazu, w tym nagrań video (na żywo) bądź materiałów przygotowanych przed rozpoczęciem zajęć,
            - wydaje ustnie lub zapisuje polecenia,
            - przeznacza część czasu pracy na bieżącą konsultację online z uczniami, udzielanie odpowiedzi z wykorzystaniem internetowej transmisji video lub czatu,
            - odpisuje na maile, udzielając informacji zwrotnych,
            - kontroluje pracę uczniów na platformach edukacyjnych, czatach itp.,
            - wykonuje inne, udokumentowane formy aktywności.

            5) Nauczyciel łączy przemiennie kształcenie z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia.

            6) Nauczyciel ustala uczniom czas na odesłanie wykonanego ćwiczenia bądź polecenia online z wykorzystaniem  platformy Microsoft Office 365 – do określonej godziny danego bądź kolejnego dnia/kolejnych dni - uwzględniając indywidualne możliwości psychofizyczne uczniów oraz uwarunkowania technologiczne posiadanych przez nich narzędzi elektronicznych. Dotyczy to także zleconych prac domowych.

            7) W czasie lekcji zdalnych nauczyciele odnotowują tematy oraz frekwencję na bieżąco w dzienniku elektronicznym.

            8) Uczniowie uczestniczą w zajęciach punktualnie. Są do nich przygotowani – mają zeszyty i pomoce dydaktyczne oraz włączone głośniki, mikrofony i kamery, chyba że nauczyciel poprosi o ich wyłączenie. Brak kontaktu z uczniem podczas lekcji traktowany jest jako nieobecność.

            9) O nieobecności ucznia na lekcji zdalnej informuje rodzic/prawny opiekun przez dziennik elektroniczny, podając przyczynę nieobecności.

            10) Nauczyciele objęci kwarantanną, jeśli pozwala im na to stan zdrowia, mogą podjąć pracę zdalną z miejsca odbywania kwarantanny.

            11) Nauczyciele nie objęci kwarantanną pracują z siedziby szkoły. Na wniosek nauczyciela dyrektor szkoły może wyrazić zgodę na pracę z domu.

            12) W przypadku nieobecności nauczyciela lekcja zdalna zostanie odwołana lub zajęcia będzie prowadził nauczyciel w zastępstwie.

            1. W czasie nauczania zdalnego ocenianie postępów w nauce odbywa się zgodnie z PSO:

            1)  ocenianiu podlegają wykonane przez uczniów zadania domowe i przesłane do nauczyciela w wyznaczonym terminie drogą online z wykorzystaniem platformy Microsoft Office 365, a w szczególnych przypadkach dostarczanych w formie papierowej,

            3) ocenianiu podlega aktywność uczniów wykazywana podczas lekcji online, zarówno w formie przekazu video na żywo, jak i w formie odpowiedzi kierowanych do nauczyciela z wykorzystaniem czatu i poczty elektronicznej,

            4) ocenianiu podlegają zadania domowe przesłane do nauczyciela w wyznaczonym terminie drogą on-line z wykorzystaniem  platformy Microsoft Office 365,

            5) ocenianiu podlegają dodatkowe (związane z tematem przeprowadzonej lekcji), zlecone przez nauczyciela czynności i prace wykonane przez uczniów,

            6) ocenianiu podlegają sprawdziany i kartkówki.

            1. Nauczyciele, realizując podstawę programową, uwzględniają specyfikę pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
               
            2. Podczas pracy z uczniami, a zwłaszcza podczas ustalania zadań do wykonania przez uczniów, należy uwzględnić:

            a) równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia,
            b) zróżnicowanie zajęć w każdym dniu,
            c) możliwości psychofizyczne uczniów podczas podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia,
            d) zróżnicowane możliwości dzieci i ich różne tempo pracy,
            e) łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia,
            f) ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć.
             

            1. Wszyscy nauczyciele są zobowiązani do wpisywania w e-dzienniku kolejnych tematów lekcji, zgodnych z podstawą programową. Do podstawowego tematu należy dopisywać także sposób jego realizacji, przykładowo:
              - korzystanie z platformy epodręczniki.pl
              - indywidualne karty pracy
              - lekcja online.

             

            Dyrektor szkoły

            Marzena Szymańska

                                                                                                                     

             

          • ZARZĄDZENIE NR 7 SP/2020/2021

          • ZARZĄDZENIE NR 7 SP/2020/2021

            Dyrektora Zespołu Szkół im. 7 Pułku Strzelców Konnych Wlkp. w Biedrusku

            z dnia 23 października 2020r.

             w sprawie wprowadzenia procedury organizacji nauczania zdalnego dla uczniów kl. IV-VIII

            Na podstawie § 1 ust. 1 rozporządzenia MEN z dnia 12 marca 2020 r.  w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2020 r. poz. 1389 z późniejszymi zmianami, zarządzam:

            § 1.

            Wprowadza się nauczanie zdalne dla uczniów klas IV-VIII w okresie od 26.10.2020 r. do  
            08.11.2020 r. Zajęcia lekcyjne odbywać się będą zgodnie z planem lekcji poprzez platformę Office 365 i aplikację Teams.
             

            § 2.

            Przedszkola i klasy I-III szkół podstawowych będą funkcjonowały bez zmian.

             

            § 3.

            Zasady dotyczace prowadzenia zajeć w trybie nauczania zdalnego określają   „Procedury prowadzenia zdalnego nauczania w klasach  IV – VIII  W Szkole Podstawowej w Zespole Szkół im. 7 Pułku Strzelców Konnych Wlkp. w Biedrusku” ,które stanowią załącznik do zarządzenia.

             

            § 4.

            Zobowiazuję wszystkich nauczycieli do zapoznania się z procedurą.

             

            § 5.

            W czasie nauczania zdalnego 26.10.2020 r. – 08.11.2020 r w szkole funkcjonuje świetlica dla uczniów klasy I-III, stacjonarnie  pracuje psycholog, pedagog i logopeda.

             

            § 6.


            Stacjonarnie pracują nauczyciele uczący w klasach I-III oraz nauczyciele uczący jednocześnie 
            w I-III i klasach IV-VIII.

            § 7.

            Każdy nauczyciel pracujący stacjonarnie prowadzi zajęcia w przydzielonej sali.

             

            § 8.

            Nauczyciele mają możliwość prowadzenia nauczania zdalnego w miejscu zamieszkania. Taka forma pracy musi być poprzedzona wnioskiem nauczyciela do dyrektora szkoły.

             

            § 9.

             Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

            Dyrektor szkoły

            Marzena Szymańska

          • Nauka zdalna

          • Zgodnie z decyzją MEN od 26 października do 8 listopada zajęcia dla uczniów klas IV-VIII będą się odbywały w formie zdalnej.

            Marzena Szymańska

            Dyrektor Szkoły

          • Uczeń na kwarantannie

          • Procedura prowadzenia nauczania  z uczniem przebywającym na kwarantannie
            w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół
            im. 7 Pułku Strzelców Konnych Wlkp. w Biedrusku.

             

            1. Uczeń, który decyzją Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego przebywa na kwarantannie lub izolacji, przechodzi na nauczanie zdalne.
            2. Wychowawca bezzwłocznie informuje o kwarantannie ucznia zespół nauczycieli uczących
              w danej klasie za pośrednictwem e-dziennika bądź ustnie.  Nauczycieli obowiązuje dyskrecja
              i tajemnica służbowa.
            3. Nauczyciele uczący przesyłają  uczniowi (w przypadku klas 1–3 rodzicowi /opiekunowi) materiały, korzystając z platformy Microsoft Office 365.
            4. Materiały uczniowi przesyłane są codziennie z przedmiotów zgodnie z planem zajęć ucznia,
              w terminie dogodnym dla nauczyciela.
            5. Nauczyciele uwzględniają indywidualne predyspozycje psychofizyczne ucznia oraz uwarunkowania technologiczne posiadanych przez niego narzędzi elektronicznych.
            6. Nauczyciele mogą udzielać również konsultacji telefonicznej dla uczniów i rodziców, po wcześniejszym uzgodnieniu drogą mailową za pośrednictwem e-dziennika Vulcan.
            7. Sprawdziany i kartkówki mogą być napisane przez uczniów po zakończeniu kwarantanny
              w terminie uzgodnionym z nauczycielem danego przedmiotu.
            8. Uczniowi biorącemu udział w zajęciach nauczyciel wpisuje zn  (zdalne nauczanie).
            9. Szkolny pedagog i psycholog będą pełnić dyżur dla uczniów i rodziców poprzez dziennik elektroniczny Vulcan. Po uzgodnieniu z pedagogiem i psychologiem istnieje możliwość rozmowy telefonicznej.
          • Młodzieżowa Rada Gminy Suchy Las



          • Kto może zostać naszym kandydatem do Młodzieżowej Rady Gminy Suchy Las?

            - uczeń naszej szkoły, zamieszkały na terenie naszej gminy, który w dniu wyborów ma ukończone 13 lat,

            - kandydatów zgłasza grupa co najmniej 10 uczniów,

            - kampania wyborcza rozpoczyna się z dniem ogłoszenia wyborów,

            - zgodę na kandydowanie wyraża: uczeń-kandydat i jego rodzice.


                        CHCESZ DZIAŁAĆ!            

            JESTEŚ AKTYWNY!

            MASZ DUŻO POMYSŁÓW!


            GMINY SUCHY LAS

            HARMONOGRAM WYBORÓW:

            - 25 września – ogłoszenie wyborów

            - do 9.10.2020 – zgłaszanie kandydatów

            - 12.10.2020 ustalenie list kandydatów

            - 14.10.2020 wywieszenie list kandydatów

            - 21.10.2020 wybory do Młodzieżowej Rady Gminy Suchy Las (głosowanie jest dobrowolne)



            Młodzieżowa Rada Gminy Suchy Las


            Cel działania Rady:

            1. upowszechnianie idei samorządowej wśród młodzieży,
            2. zwiększenie aktywności młodych ludzi,
            3. kształtowanie i utrwalanie postaw demokratycznych oraz wyrabianie umiejętności podejmowania decyzji w określonych obszarach zagadnień,
            4. kształtowanie poczucia odpowiedzialności w zakresie spraw dotyczących samorządu lokalnego,
            5. zapewnienie uczestnictwa młodzieży w życiu publicznym, w tym w procesie podejmowania decyzji bezpośrednio wpływających na sposób i jakość zycia,
            6. reprezentowanie interesów młodzieży wobec organów samorządu gminnego, samorządów uczniowskiech oraz organizacji pozarządowych,
            7. prowadzenie wśród młodzieży kampanii informacyjnej na temat roli samorządu terytorialnego oraz zakresu jego funkcjonowania.

            *Zarządzenia regulujące wybory znajdują się w zakładce Samorządu Uczniowskiego.




          • Pasowanie pierwszoklasistów 2020/2021

          •  

            W piątek 11. września odbyło się w naszej szkole pasowanie pierwszoklasistów na uczniów.

            W związku z panującą pandemią i związanymi z nią obostrzeniami uroczystość podzielona była na dwie części. W pierwszej brali udział uczniowie klasy I a,  w drugiej – klasy I b. Dzieciom w tym dniu towarzyszyli rodzice i dziadkowie.

            Pierwszoklasiści obejrzeli krótki program artystyczny przygotowany przez uczniów ze starszych klas. Powagi i rangi uroczystości dodała obecność pocztu sztandarowego i wspólne odśpiewanie hymnu państwowego i szkolnego. Potem przyszła pora na złożenie ślubowania przez uczniów i pasowanie ich przez panią dyrektor Marzenę Szymańską. Pierwszaki złożyły  też swoje popisy, w postaci odcisku palca wskazującego, w kronice szkoły.

            Po części oficjalnej nastąpiło wręczenie pamiątkowych dyplomów, przypinek, pierwszych legitymacji szkolnych. Był też słodki upominek od Rady Rodziców Szkoły.

            Choć nie było w tym roku poczęstunku na koniec spotkania, uczniowie i tak czuli się szczęśliwi, że ta uroczystość miała miejsce, że są już prawdziwymi uczniami szkoły.

            Życzymy im, aby pobyt w szkole był zawsze przyjemny, a nauka okazała się wspaniałą przygodą.                                                                                                                                                                                                                                                        Katarzyna Wlazło

             

          • "Szkoły kompetencji w Gminie Suchy Las"

          •  

            Pragniemy poinformować, iż w Zespole Szkół im. 7 Pułku Strzelców Konnych Wielkopolskich w Biedrusku realizowany jest projekt pt.:

            Szkoły kompetencji w Gminie Suchy Las

            Projekt wdrażany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego na lata 2014-2020, Działanie 8.1. Ograniczenie i zapobieganie przedwczesnemu kończeniu nauki szkolnej oraz wyrównanie dostępu do edukacji przedszkolnej i szkolnej, Poddziałanie 8.1.4. Kształcenie ogólne w ramach ZIT dla MOF Poznania, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

            Głównym celem projektu jest podniesienie wiedzy i kompetencji 808 uczniów, w tym

            o specjalnych potrzebach - w zakresie matematyki i informatyki, podniesienie kompetencji 26 nauczycieli (21K) oraz wyposażenie pracowni przedmiotowych 4 szkół na terenie gminy Suchy Las w okresie od 31.03.2020 do 30.09.2021 r.  Wsparciem w ramach projektu zostaną objęte 4 szkoły: SP nr 1 w Suchym Lesie, SP nr 2 w Suchym Lesie, SP w , SP w Biedrusku oraz SP w Chludowie.

            W ramach projektu zaplanowano:

            -wsparcie uczniów z zakresu rozwijania kompetencji matematycznych i informatycznych,

            w tym również w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego

            -poprawę warunków dydaktycznych w szkołach poprzez doposażenie pracowni informatycznych i matematycznych, które pozwolą stworzyć warunki do

            nauczania opartego na metodzie eksperymentu.

            -wsparcie indywidualnego podejścia do ucznia poprzez realizację zajęć dodatkowych, zakup materiałów dydaktycznych dla ucznia ze specjalnymi potrzebami

            -wsparcie nauczycieli w zakresie pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz nauczania z zakresu matematyki i informatyki oraz

            wykorzystania sprzętu i pomocy dydaktycznych do nauczania eksperymentalnego.

             

            Wartość projektu: 607 092,79 zł

            Dofinansowanie projektu z UE: 570 541,38 zł

          • Terminarz wyjazdów na pływalnię

          • Poniedziałki - klasy III

             

            28 września

            12 października

            26 października

            9 listopada

            23 listopada

            7 grudnia

            21 grudnia

            11 stycznia

            25 stycznia

             

            Wtorki - pozostałe klasy

             

            29 września

            13 października

            27 października

            10 listopada

            24 listopada

            8 grudnia

            22 grudnia

            12 stycznia

            26 stycznia

             

          • Narodowe Czytanie

          • Wiadomość ze strony Kuratorium Oświaty w Poznaniu:

             

            „Balladyna” Juliusza Słowackiego lekturą dziewiątej odsłony Narodowego Czytania

            5 września (sobota) 2020, g. 11.00, Sala Czerwona Pałacu Działyńskich, Stary Rynek w Poznaniu.

            Ze względu na pandemię Narodowe Czytanie przeprowadzimy w tym roku w nieco innej formule, bez publiczności. Czytanie zostanie nagrane i wyemitowane w internecie. Zamiast wystawy dzieł Słowackiego powstał filmik z zamku w Kórniku, na którym zobaczyć można m.in. pierwsze wydanie „Balladyny” i rękopis wiersza poety „Smutno mi Boże”

            Partnerzy i współpracownicy projektuWielkopolski Urząd Wojewódzki,Wielkopolskie Kuratorium Oświaty,Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe,Biblioteka Kórnicka PAN,Zespół Szkół Mechanicznych w Poznaniu, Liceum Ogólnokształcące Mistrzostwa Sportowegow Poznaniu i Stowarzyszenie Teatralne Legion z Kórnika.

            W Czytaniu wezmą też udział:

            • Łukasz Mikołajczyk, wojewoda wielkopolski
            • Zbigniew Talaga, p.o. Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
            • Tomasz Jasiński, dyrektor Biblioteki Kórnickiej PAN
            • Cezary Mazurek, Pełnomocnik Dyrektora Instytutu Chemii Bioorganicznej PAN d.s.. Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-Sieciowego

             

            Na Narodowe Czytanie corocznie zaprasza prezydent RP, w tym osobnym listem także wojewodów.

            Tegoroczne Czytanie nagra zespół Poznańskiego centrum Superkomputerowo-Sieciowego i wyemituje na żywo w mediach społecznościowych.

            Oglądaj nas 5 września o godz. 11 na www.facebook.com/wielkopolskiurzadwojewodzki/

             

             

             

            Zapraszamy uczniów naszej szkoły do udziału w akcji.

            Pod tym linkiem można zobaczyć rękopis dzieła Juliusza Słowackiego:

            https://polona.pl/item/balladina-tragedya-w-5-aktach,ODY4MzM5/8/#info:metadata

             

            Monika Kowalska

             

             

          • Uroczystość rozpoczęcia roku szkolnego 2020/2021

          • We wtorek, 1 września 2020 r., odbyła się uroczystość rozpoczęcia nowego roku szkolnego dla 281 uczniów, w tym dla 43 pierwszoklasistów. Ze względów epidemicznych uroczystość zorganizowano na placu przed wejściem do budynku wg ustalonego wcześniej harmonogramu. Od godziny 9.00 pani dyrektor Marzena Szymańska oraz pani wicedyrektor Jolanta Jedynak serdecznie witały uczniów kolejnych klas w murach naszej szkoły. Następnie odbyły się pierwsze spotkania z wychowawcami, na których uczniowie zostali zaznajomieni z procedurami bezpiecznego naucznia stacjonarnego. 

            1 września obchodziliśmy również 81. rocznicę wybuchu II wojny światowej, z tej okazji Pani Dyrektor wraz z delegacją uczniów naszej szkoły złożyli kwiaty i zapalili znicze pod pomnikiem naszego Patrona - 7 Pułku Strzelców Konnych Wlkp.

             

            Monika Kowalska

          • Zebrania z rodzicami

          • Szanowni Rodzice!

            Spotkania z wychowawcami odbywać się będą wg poniższego harmonogramu:

             

            3 września: 

            16.30 – klasa 1a – sala 109      

            18.00 – klasa 1b – sala 109      

             

            9 września:                               

            17.00 – klasa 2a – sala 109      

            17.00 – klasa 3a – sala 210      

            17.00 – klasa 4b – sala 110      

            17.00 – klasa 5 – sala 206        

            18.00 – klasa 2b – sala 107      

            18.00 – klasa 3b – sala 201      

            18.00 – klasa 4a – sala 209      

             

            10 września: 

            17.00 – klasa 6a – sala 209 

            18.00 – klasa 7a – sala 201 

            18.00 – klasa 8a – sala 107 

            17.00 – klasa 6b – sala 109 

            18.00 – klasa 7b – sala 212 

            18.00 – klasa 8b – sala 210 

             

            Serdecznie zapraszamy!

          • Rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021

          • Serdecznie zapraszamy uczniów 

            na rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021

            w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół im. 7 PSK Wlkp. w Biedrusku

            1 września 2020 r.

             

            8:00 – klasy pierwsze

            9:00 – klasy II-III

            10:00 – klasy IV-VI

            11.00 – klasy VII-VIII

             

            O wyznaczonych godzinach dzieci spotykają się klasami przed budynkiem szkoły (w razie deszczu będą kierowani do hali sportowej). Wszyscy obecni muszą być zaopatrzeni w środki ochrony osobistej (maseczki). Po powitaniu przez Dyrektora Szkoły uczniowie przejdą z wychowawcami do klas. 

            Uczniowie klas siódmych po spotkaniu z wychowawcami będą pisali test kompetencji językowych, który z powodu zawieszenia zajęć stacjonarnych nie odbył się w maju. Jego wynik pozwoli na przypisanie do grupy podstawowej i zaawansowanej na zajęciach z j. angielskiego. 

          • Bezpłatna komunikacja dla uczniów

          • Szanowni Państwo!

            Na podstawie Uchwały nr XXI/250/20 Rady Gminy Suchy Las z dnia 9 lipca 2020r. w sprawie określenia uprawnień do korzystania z bezpłatnych przejazdów środkami transportu zbiorowego dla uczniów szkół podstawowych na terenie oraz poza terenem Gminy Suchy Las istnieje możliwość przyznania uczniom prawa do bezpłatnych szkolnych biletów sieciowych uprawniających do poruszania się na terenie Gminy Suchy Las i poza nią w ramach aglomeracyjnego systemu transportu publicznego zarządzanego przez Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu.

             

            Bilet szkolny (ważny od 1 października do 30 września) aktywowany zostanie w formie Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej (PEKA) lub Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej Junior (PEKA Junior). Będzie obowiązywał na obszarze stref biletowych A+B+C+D.

            UWAGA: Uprawnionymi do biletów są uczniowie szkół podstawowych zamieszkali na terenie gminy, których rodzice lub prawni opiekunowie wskazują, że adresem ich miejsca zamieszkania do celów rocznego rozliczenia podatku dochodowego, jest gmina Suchy Las.

             

            W celu aktywacji bezpłatnego biletu szkolnego dla uczniów uczęszczających do szkół podstawowych na terenie gminy Suchy Las konieczne jest złożenie w placówce oświatowej, do której Uczeń uczęszcza:

            - imiennej karty PEKA lub karty PEKA Junior, której posiadaczem jest Uczeń, w terminie od rozpoczęcia roku szkolnego do 18 września każdego roku kalendarzowego w okresie pracy sekretariatów wszystkich placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie gminy Suchy Las.

             

            Zachęcamy do jak najszybszego składania wniosku o wydanie karty PEKA lub PEKA Junior. Karty PEKA złożone po terminie 18 września nie zostaną uwzględnione.

             

            Damian Torba

            Inspektor ds. komunalnych w Referacie Komunalnym Urzędu Gminy Suchy Las

          • Nowy rok szkolny 2020/2021 - zalecenia i wytyczne MEN

          • Powrót do szkół od 1 września 2020 r.

            Zgodnie z zapowiedziami MEN sytuacja wygląda następująco:

            W roku szkolnym 2020/2021 od 1 września rozpocznie się nauka w szkołach. Resort opracował wytyczne dla szkół w związku z pandemią koronawirusa (podane w załączeniu).

            Wytyczne mówią, jak zorganizować lekcje, wydawać posiłki, co robić w sytuacji z problemami zdrowotnymi nauczyciela lub ucznia.

            – Jeżeli na danym terytorium doszłoby do wielu zakażeń, to dyrektor szkoły, wraz z pozytywną opinią powiatowego inspektora sanitarnego, będzie mógł wprowadzić dodatkowe obostrzenia lub ograniczyć funkcjonowanie placówki.

            W takiej sytuacji, zgodnie ze słowami Ministra Edukacji Narodowej, część dzieci będzie mogła uczestniczyć w nauczaniu w tradycyjnej formie, a część przejdzie na nauczanie zdalne. Jeśli ryzyko będzie większe, to będzie możliwość przejścia na całkowite nauczanie zdalne.

            Załącznik z wytycznymi 

            Wytyczne_dla_szko__l_i_placo__wek_-_wrzesien___2020.pdf

            Konferencja prasowa MEN, 5 sierpnia 2020 r. 

          • Wyprawka pierwszoklasisty

          • WYPRAWKA DO KLASY I

            1. Ryza papieru
            2. Blok rysunkowy kolorowy (mały)
            3. Blok techniczny biały (mały)
            4. Blok techniczny kolorowy (mały)
            5. Papier kolorowy A4
            6. Plastelina
            7. Podkładka do malowania i lepienia z plasteliny.
            8. Kredki świecowe
            9. Kredki ołówkowe
            10. Gumka do mazania
            11. 2 ołówki
            12. Temperówka – zamykana
            13. Klej w sztyfcie
            14. Klej magic w tubie
            15. Nożyczki
            16. Pisaki
            17. Teczka z gumką na rysunki
            18. Teczka z gumką na kartkówki/sprawdziany
            19. Zeszyty 16 kartkowe: 2 w kratkę i 2 w wąskie kolorowe linie
            20. Pędzle – 2 szt.( gruby np. nr 12 i cienki)
            21. Farby plakatowe
            22. Pojemnik na wodę

            Prosimy o podpisanie zeszytów i teczek na okładce.

             

          • Wykaz podręczników i zeszytów ćwiczeń  na rok szkolny 2020/2021 Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół im. 7 PSK Wlkp. w Biedrusku

          •  

            RELIGIA

             

            Klasa I

            Tytuł podręcznika i autor: „Kocham Pana Jezusa” ks. dr Paweł Maczek

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            Nr dopuszczenia: AZ-04-01/18-PO-3/20

            Klasa II

            Tytuł podręcznika i autor: „Kochamy Pana Jezusa” ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            Nr dopuszczenia: AZ-12-01/10-PO-1/12

            Klasa III

            Tytuł podręcznika i autor: „Przyjmujemy Pana Jezusa” ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            Nr dopuszczenia: AZ-13-01/10-PO-1/12

            Klasa IV

            Tytuł podręcznika i autor: „Jestem chrześcijaninem” ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            Nr dopuszczenia: AZ-21-01/10-PO-1/11

            Klasa V

            Tytuł podręcznika i autor: „Bóg szuka człowieka” Beata Zawiślak, ks. dr Marcin Wojtasik

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            Nr dopuszczenia: AZ-21-01/18-PO-2/20

            Klasa VI

            Tytuł podręcznika i autor: „Wierzę w Kościół” ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            Nr dopuszczenia: AZ-23-01/10-PO-2/13

            Klasa VII

            Tytuł podręcznika i autor: „Spotkanie ze Słowem” ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            Nr dopuszczenia: AZ-31-01/10-PO-1/11

            Klasa VIII

            Tytuł podręcznika i autor: „Aby nie ustać w drodze” ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            Nr dopuszczenia: AZ-32-01/10-PO-1/12