Zgodnie z decyzją MEN od 26 października do 8 listopada zajęcia dla uczniów klas IV-VIII będą się odbywały w formie zdalnej.
Marzena Szymańska
Dyrektor Szkoły
Zgodnie z decyzją MEN od 26 października do 8 listopada zajęcia dla uczniów klas IV-VIII będą się odbywały w formie zdalnej.
Marzena Szymańska
Dyrektor Szkoły
Procedura prowadzenia nauczania z uczniem przebywającym na kwarantannie
w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół
im. 7 Pułku Strzelców Konnych Wlkp. w Biedrusku.
Kto może zostać naszym kandydatem do Młodzieżowej Rady Gminy Suchy Las?
- uczeń naszej szkoły, zamieszkały na terenie naszej gminy, który w dniu wyborów ma ukończone 13 lat,
- kandydatów zgłasza grupa co najmniej 10 uczniów,
- kampania wyborcza rozpoczyna się z dniem ogłoszenia wyborów,
- zgodę na kandydowanie wyraża: uczeń-kandydat i jego rodzice.
CHCESZ DZIAŁAĆ!
JESTEŚ AKTYWNY!
MASZ DUŻO POMYSŁÓW!
GMINY SUCHY LAS
HARMONOGRAM WYBORÓW:
- 25 września – ogłoszenie wyborów
- do 9.10.2020 – zgłaszanie kandydatów
- 12.10.2020 ustalenie list kandydatów
- 14.10.2020 wywieszenie list kandydatów
- 21.10.2020 wybory do Młodzieżowej Rady Gminy Suchy Las (głosowanie jest dobrowolne)
Młodzieżowa Rada Gminy Suchy Las
Cel działania Rady:
*Zarządzenia regulujące wybory znajdują się w zakładce Samorządu Uczniowskiego.
W piątek 11. września odbyło się w naszej szkole pasowanie pierwszoklasistów na uczniów.
W związku z panującą pandemią i związanymi z nią obostrzeniami uroczystość podzielona była na dwie części. W pierwszej brali udział uczniowie klasy I a, w drugiej – klasy I b. Dzieciom w tym dniu towarzyszyli rodzice i dziadkowie.
Pierwszoklasiści obejrzeli krótki program artystyczny przygotowany przez uczniów ze starszych klas. Powagi i rangi uroczystości dodała obecność pocztu sztandarowego i wspólne odśpiewanie hymnu państwowego i szkolnego. Potem przyszła pora na złożenie ślubowania przez uczniów i pasowanie ich przez panią dyrektor Marzenę Szymańską. Pierwszaki złożyły też swoje popisy, w postaci odcisku palca wskazującego, w kronice szkoły.
Po części oficjalnej nastąpiło wręczenie pamiątkowych dyplomów, przypinek, pierwszych legitymacji szkolnych. Był też słodki upominek od Rady Rodziców Szkoły.
Choć nie było w tym roku poczęstunku na koniec spotkania, uczniowie i tak czuli się szczęśliwi, że ta uroczystość miała miejsce, że są już prawdziwymi uczniami szkoły.
Życzymy im, aby pobyt w szkole był zawsze przyjemny, a nauka okazała się wspaniałą przygodą. Katarzyna Wlazło
Pragniemy poinformować, iż w Zespole Szkół im. 7 Pułku Strzelców Konnych Wielkopolskich w Biedrusku realizowany jest projekt pt.:
„Szkoły kompetencji w Gminie Suchy Las”
Projekt wdrażany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego na lata 2014-2020, Działanie 8.1. Ograniczenie i zapobieganie przedwczesnemu kończeniu nauki szkolnej oraz wyrównanie dostępu do edukacji przedszkolnej i szkolnej, Poddziałanie 8.1.4. Kształcenie ogólne w ramach ZIT dla MOF Poznania, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Głównym celem projektu jest podniesienie wiedzy i kompetencji 808 uczniów, w tym
o specjalnych potrzebach - w zakresie matematyki i informatyki, podniesienie kompetencji 26 nauczycieli (21K) oraz wyposażenie pracowni przedmiotowych 4 szkół na terenie gminy Suchy Las w okresie od 31.03.2020 do 30.09.2021 r. Wsparciem w ramach projektu zostaną objęte 4 szkoły: SP nr 1 w Suchym Lesie, SP nr 2 w Suchym Lesie, SP w , SP w Biedrusku oraz SP w Chludowie.
W ramach projektu zaplanowano:
-wsparcie uczniów z zakresu rozwijania kompetencji matematycznych i informatycznych,
w tym również w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego
-poprawę warunków dydaktycznych w szkołach poprzez doposażenie pracowni informatycznych i matematycznych, które pozwolą stworzyć warunki do
nauczania opartego na metodzie eksperymentu.
-wsparcie indywidualnego podejścia do ucznia poprzez realizację zajęć dodatkowych, zakup materiałów dydaktycznych dla ucznia ze specjalnymi potrzebami
-wsparcie nauczycieli w zakresie pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz nauczania z zakresu matematyki i informatyki oraz
wykorzystania sprzętu i pomocy dydaktycznych do nauczania eksperymentalnego.
Wartość projektu: 607 092,79 zł
Dofinansowanie projektu z UE: 570 541,38 zł
Poniedziałki - klasy III
28 września
12 października
26 października
9 listopada
23 listopada
7 grudnia
21 grudnia
11 stycznia
25 stycznia
Wtorki - pozostałe klasy
29 września
13 października
27 października
10 listopada
24 listopada
8 grudnia
22 grudnia
12 stycznia
26 stycznia
Wiadomość ze strony Kuratorium Oświaty w Poznaniu:
„Balladyna” Juliusza Słowackiego lekturą dziewiątej odsłony Narodowego Czytania
5 września (sobota) 2020, g. 11.00, Sala Czerwona Pałacu Działyńskich, Stary Rynek w Poznaniu.
Ze względu na pandemię Narodowe Czytanie przeprowadzimy w tym roku w nieco innej formule, bez publiczności. Czytanie zostanie nagrane i wyemitowane w internecie. Zamiast wystawy dzieł Słowackiego powstał filmik z zamku w Kórniku, na którym zobaczyć można m.in. pierwsze wydanie „Balladyny” i rękopis wiersza poety „Smutno mi Boże”
Partnerzy i współpracownicy projektuWielkopolski Urząd Wojewódzki,Wielkopolskie Kuratorium Oświaty,Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe,Biblioteka Kórnicka PAN,Zespół Szkół Mechanicznych w Poznaniu, Liceum Ogólnokształcące Mistrzostwa Sportowegow Poznaniu i Stowarzyszenie Teatralne Legion z Kórnika.
W Czytaniu wezmą też udział:
Na Narodowe Czytanie corocznie zaprasza prezydent RP, w tym osobnym listem także wojewodów.
Tegoroczne Czytanie nagra zespół Poznańskiego centrum Superkomputerowo-Sieciowego i wyemituje na żywo w mediach społecznościowych.
Oglądaj nas 5 września o godz. 11 na www.facebook.com/wielkopolskiurzadwojewodzki/
Zapraszamy uczniów naszej szkoły do udziału w akcji.
Pod tym linkiem można zobaczyć rękopis dzieła Juliusza Słowackiego:
https://polona.pl/item/balladina-tragedya-w-5-aktach,ODY4MzM5/8/#info:metadata
Monika Kowalska
We wtorek, 1 września 2020 r., odbyła się uroczystość rozpoczęcia nowego roku szkolnego dla 281 uczniów, w tym dla 43 pierwszoklasistów. Ze względów epidemicznych uroczystość zorganizowano na placu przed wejściem do budynku wg ustalonego wcześniej harmonogramu. Od godziny 9.00 pani dyrektor Marzena Szymańska oraz pani wicedyrektor Jolanta Jedynak serdecznie witały uczniów kolejnych klas w murach naszej szkoły. Następnie odbyły się pierwsze spotkania z wychowawcami, na których uczniowie zostali zaznajomieni z procedurami bezpiecznego naucznia stacjonarnego.
1 września obchodziliśmy również 81. rocznicę wybuchu II wojny światowej, z tej okazji Pani Dyrektor wraz z delegacją uczniów naszej szkoły złożyli kwiaty i zapalili znicze pod pomnikiem naszego Patrona - 7 Pułku Strzelców Konnych Wlkp.
Monika Kowalska
Szanowni Rodzice!
Spotkania z wychowawcami odbywać się będą wg poniższego harmonogramu:
3 września:
16.30 – klasa 1a – sala 109
18.00 – klasa 1b – sala 109
9 września:
17.00 – klasa 2a – sala 109
17.00 – klasa 3a – sala 210
17.00 – klasa 4b – sala 110
17.00 – klasa 5 – sala 206
18.00 – klasa 2b – sala 107
18.00 – klasa 3b – sala 201
18.00 – klasa 4a – sala 209
10 września:
17.00 – klasa 6a – sala 209
18.00 – klasa 7a – sala 201
18.00 – klasa 8a – sala 107
17.00 – klasa 6b – sala 109
18.00 – klasa 7b – sala 212
18.00 – klasa 8b – sala 210
Serdecznie zapraszamy!
Serdecznie zapraszamy uczniów
na rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021
w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół im. 7 PSK Wlkp. w Biedrusku
1 września 2020 r.
8:00 – klasy pierwsze
9:00 – klasy II-III
10:00 – klasy IV-VI
11.00 – klasy VII-VIII
O wyznaczonych godzinach dzieci spotykają się klasami przed budynkiem szkoły (w razie deszczu będą kierowani do hali sportowej). Wszyscy obecni muszą być zaopatrzeni w środki ochrony osobistej (maseczki). Po powitaniu przez Dyrektora Szkoły uczniowie przejdą z wychowawcami do klas.
Uczniowie klas siódmych po spotkaniu z wychowawcami będą pisali test kompetencji językowych, który z powodu zawieszenia zajęć stacjonarnych nie odbył się w maju. Jego wynik pozwoli na przypisanie do grupy podstawowej i zaawansowanej na zajęciach z j. angielskiego.
Szanowni Państwo!
Na podstawie Uchwały nr XXI/250/20 Rady Gminy Suchy Las z dnia 9 lipca 2020r. w sprawie określenia uprawnień do korzystania z bezpłatnych przejazdów środkami transportu zbiorowego dla uczniów szkół podstawowych na terenie oraz poza terenem Gminy Suchy Las istnieje możliwość przyznania uczniom prawa do bezpłatnych szkolnych biletów sieciowych uprawniających do poruszania się na terenie Gminy Suchy Las i poza nią w ramach aglomeracyjnego systemu transportu publicznego zarządzanego przez Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Bilet szkolny (ważny od 1 października do 30 września) aktywowany zostanie w formie Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej (PEKA) lub Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej Junior (PEKA Junior). Będzie obowiązywał na obszarze stref biletowych A+B+C+D.
UWAGA: Uprawnionymi do biletów są uczniowie szkół podstawowych zamieszkali na terenie gminy, których rodzice lub prawni opiekunowie wskazują, że adresem ich miejsca zamieszkania do celów rocznego rozliczenia podatku dochodowego, jest gmina Suchy Las.
W celu aktywacji bezpłatnego biletu szkolnego dla uczniów uczęszczających do szkół podstawowych na terenie gminy Suchy Las konieczne jest złożenie w placówce oświatowej, do której Uczeń uczęszcza:
- imiennej karty PEKA lub karty PEKA Junior, której posiadaczem jest Uczeń, w terminie od rozpoczęcia roku szkolnego do 18 września każdego roku kalendarzowego w okresie pracy sekretariatów wszystkich placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie gminy Suchy Las.
Zachęcamy do jak najszybszego składania wniosku o wydanie karty PEKA lub PEKA Junior. Karty PEKA złożone po terminie 18 września nie zostaną uwzględnione.
Damian Torba
Inspektor ds. komunalnych w Referacie Komunalnym Urzędu Gminy Suchy Las
Powrót do szkół od 1 września 2020 r.
Zgodnie z zapowiedziami MEN sytuacja wygląda następująco:
W roku szkolnym 2020/2021 od 1 września rozpocznie się nauka w szkołach. Resort opracował wytyczne dla szkół w związku z pandemią koronawirusa (podane w załączeniu).
Wytyczne mówią, jak zorganizować lekcje, wydawać posiłki, co robić w sytuacji z problemami zdrowotnymi nauczyciela lub ucznia.
– Jeżeli na danym terytorium doszłoby do wielu zakażeń, to dyrektor szkoły, wraz z pozytywną opinią powiatowego inspektora sanitarnego, będzie mógł wprowadzić dodatkowe obostrzenia lub ograniczyć funkcjonowanie placówki.
W takiej sytuacji, zgodnie ze słowami Ministra Edukacji Narodowej, część dzieci będzie mogła uczestniczyć w nauczaniu w tradycyjnej formie, a część przejdzie na nauczanie zdalne. Jeśli ryzyko będzie większe, to będzie możliwość przejścia na całkowite nauczanie zdalne.
Załącznik z wytycznymi
Wytyczne_dla_szko__l_i_placo__wek_-_wrzesien___2020.pdf
Konferencja prasowa MEN, 5 sierpnia 2020 r.
WYPRAWKA DO KLASY I
Prosimy o podpisanie zeszytów i teczek na okładce.
RELIGIA
Klasa I
Tytuł podręcznika i autor: „Kocham Pana Jezusa” ks. dr Paweł Maczek
zeszyt ćwiczeń
Wydawnictwo św. Wojciecha
Nr dopuszczenia: AZ-04-01/18-PO-3/20
Klasa II
Tytuł podręcznika i autor: „Kochamy Pana Jezusa” ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak
zeszyt ćwiczeń
Wydawnictwo św. Wojciecha
Nr dopuszczenia: AZ-12-01/10-PO-1/12
Klasa III
Tytuł podręcznika i autor: „Przyjmujemy Pana Jezusa” ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak
zeszyt ćwiczeń
Wydawnictwo św. Wojciecha
Nr dopuszczenia: AZ-13-01/10-PO-1/12
Klasa IV
Tytuł podręcznika i autor: „Jestem chrześcijaninem” ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak
zeszyt ćwiczeń
Wydawnictwo św. Wojciecha
Nr dopuszczenia: AZ-21-01/10-PO-1/11
Klasa V
Tytuł podręcznika i autor: „Bóg szuka człowieka” Beata Zawiślak, ks. dr Marcin Wojtasik
zeszyt ćwiczeń
Wydawnictwo św. Wojciecha
Nr dopuszczenia: AZ-21-01/18-PO-2/20
Klasa VI
Tytuł podręcznika i autor: „Wierzę w Kościół” ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak
zeszyt ćwiczeń
Wydawnictwo św. Wojciecha
Nr dopuszczenia: AZ-23-01/10-PO-2/13
Klasa VII
Tytuł podręcznika i autor: „Spotkanie ze Słowem” ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak
zeszyt ćwiczeń
Wydawnictwo św. Wojciecha
Nr dopuszczenia: AZ-31-01/10-PO-1/11
Klasa VIII
Tytuł podręcznika i autor: „Aby nie ustać w drodze” ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak
zeszyt ćwiczeń
Wydawnictwo św. Wojciecha
Nr dopuszczenia: AZ-32-01/10-PO-1/12
26 czerwca w Szkole Podstawowej w ZS im. 7 PSK Wlkp. w Biedrusku odbyło się uroczyste rozdanie świadectw uczniom klas ósmych. Naszą szkołę opuszczało 24 absolwentów. W tym dniu wręczono aż 12 świadectw z wyróżnieniem oraz wiele nagród za różne osiągnięcia i konkursy.
Wśród zaproszonych gości znaleźli się: p. Radosław Banaszak, przewodniczący Zarządu Osiedla Biedrusko; p. Krzysztof Łączkowski, radny gminy Suchy Las; p. Natalia Kunachowicz-Skałecka, przewodnicząca Rady Rodziców; p. Edyta Pędzińska, zastępca przewodniczącej RR, p. Roma Bandosz, skarbnik RR oraz p. Joanna Mularczyk-Czeszyk, reprezentująca Agencję Mienia Wojskowego.
Absolwenci wysłuchali przemówień p. dyrektor Marzeny Szymańskiej i p. Radosława Banaszaka. Troje uczniów z najwyższą średnią ocen i wzorowym zachowaniem (Gabriela Łopka, Marta Rogalińska, Krzysztof Pytlak) otrzymało Nagrody Wójta Gminy Suchy Las. Gabriela Łopka została też nagrodzona przez Zarząd Osiedla Biedrusko. Natomiast Oliwia Staszak i Agata Dzielawska jako uczennice, które najbardziej podniosły swoje wyniki w nauce w porównaniu do ubiegłego roku, zostały obdarowane upominkami ufundowanymi przez Agencję Mienia Wojskowego. Rada Rodziców wręczyła każdemu z uczniów Dyplomy Absolwenta i pamiątkowe medale, a ci, którzy zasłużyli na świadectwo z wyróżnieniem, otrzymali medale Wzorowego Ucznia. Gabriela Łopka została także nagrodzona za wieloletnią owocną działalność w Samorządzie Uczniowskim. Drobne upominki za reprezentowanie szkoły w poczcie sztandarowym, występy w kole teatralnym czy udział w licznych konkursach otrzymała większość uczniów. Nie zabrakło też podziękowań dla Rodziców, którzy najbardziej angażowali się w życie szkoły.
Po zakończeniu oficjalnej części uroczystości w imieniu społeczności uczniowskiej głos zabrała przewodnicząca 8A Gabriela Łopka. Podzieliła się refleksjami z minionych ośmiu lat, wyraziła serdeczne podziękowania nauczycielom i pracownikom szkoły. Na koniec siódmoklasiści pożegnali swoich starszych kolegów i wręczyli im upominki od Samorządu Uczniowskiego.
Pomimo wymogu zachowania reżimu sanitarnego były to wzruszające chwile, które na długo pozostaną w pamięci wszystkich obecnych.
ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO:
CZWARTEK 25 czerwca:
klasa 1a - godz. 15.00 - sala 109
klasa 1b - godz. 16.00 - sala 109
klasa 2a - godz. 17.00 - sala 109
klasa 2b - godz. 18.00 - sala 109
klasa 3a - godz. 17.30 - sala 105
klasa 3b - godz. 18.30 - sala 105
PIĄTEK 26 czerwca:
godz. 9.00 - klasy 8a i 8b - hala sportowa - uroczystość pożegnania absolwentów szkoły podstawowej
godz. 10.30 - klasa 4 - sala 105
godz. 11.00 - klasa 5a - hala sportowa
godz. 11.00 - klasa 6b - sala 109
godz. 12.00 - klasa 5b - hala sportowa
godz. 12.00 - klasa 6a - sala 201
godz. 12.30 - klasa 7a - sala 107
godz. 12.30 - klasa 7b - sala 109
Drodzy Uczniowie!
Przed Wami szczególnie ważne wydarzenie - egzamin ósmoklasisty.
Życzymy Wam skupienia, weny twórczej, samych trafnych odpowiedzi, opanowania stresu, optymizmu i wiary w siebie. Oby wszystkie Wasze marzenia i oczekiwania się spełniły.
Niech lata nauki zaowocują wysokimi ocenami na egzaminie!
Trzymamy za Was kciuki, powodzenia!
Dyrekcja, Nauczyciele, Pracownicy szkoły.
Szanowni Państwo!
Prosimy o zapoznanie się z poniższym regulaminem i zwrot podręczników w wyznaczonych terminach oraz stosowanie się do zaleceń opisanych w regulaminie w celu zachowania standardów bezpieczeństwa.
Okres kwarantanny dla książek i innych materiałów przechowywanych w bibliotekach:
na powierzchniach plastikowych (np. okładki książek, płyty itp.) wirus jest aktywny do 72 godzin (trzy doby);
tektura i papier – wirus jest aktywny do 24 godzin (jedna doba).
Podręczniki oraz książki wypożyczone z biblioteki są zwracane przez uczniów/rodziców w ustalone przez dyrektora określone dni, w celu uniknięcia grupowania się osób.
Książki wypożyczone z biblioteki szkolnej należy zwrócić razem z podręcznikami.
Wychowawca powiadamia rodziców przez dziennik elektroniczny o terminach zwrotów książek i podręczników. Zwroty rozpoczną się 8 czerwca, klasy ósme zwracają podręczniki po egzaminie, 19 czerwca.
Podręczniki i książki zwracane będą w wyznaczonych miejscach. Rodzice zostaną poinformowani przez e-dziennik o miejscu zwrotu.
Po ustaleniu terminu spotkania nauczyciel bibliotekarz przeznacza 10 minut na każdego ucznia - zgodnie z numerem ucznia w dzienniku.
Zgodnie z regulaminem wypożyczania i zwrotu podręczników, podręczniki zwracane są w kompletach; usunięte powinny z nich zostać: foliowe okładki, zapisane ołówkiem imię i nazwisko ucznia oraz notatki, a także inne dokumenty, notatki, zakładki znajdujące się podręczniku. Ze względu na kwarantannę książek nie będzie możliwe zabieranie pozostawionych w książkach dokumentów po dokonaniu zwrotu podręczników.
Zwracane podręczniki powinny być zapakowane w reklamówki oraz opisane na zewnątrz: imię, nazwisko ucznia, klasa, data zwrotu. Zwracający przygotowuje listę podręczników zawierającą numer inwentarzowy spisany z podręcznika: Przykład: Ania Kowalska kl. 4, 1. j. polski 14262, 2. matematyka 12473 itd.
Nauczyciel bibliotekarz sprawdza ilość oraz numer inwentarzowy zwracanych podręczników, wpisuje zwroty na karcie wypożyczeń ucznia.
Po upływie kwarantanny nauczyciel bibliotekarz dokonuje oceny stanu technicznego zwróconych podręczników. W sytuacji stwierdzenia zagubienia lub zniszczenia rodzic zobowiązany jest do zwrotu kosztów zakupu zagubionego lub zniszczonego podręcznika/książki zgodnie z regulaminem korzystania z podręczników i biblioteki szkolnej, o czym zostanie poinformowany telefonicznie lub za pomocą innych narzędzi komunikacji.
Ze względu na stan epidemiczny oraz konieczność kwarantanny książek, informacje o brakach lub uszkodzeniach książek wychowawca przekazuje rodzicom po zakończeniu kwarantanny książek.
Uczeń/rodzic dokonujący zwrotu podręczników powinien być w maseczce i rękawiczkach.
Zachowany powinien być dystans 2 metrów pomiędzy osobami; zwracający powinni pozostać w wyznaczonych miejscach.
Każdorazowo po odbiorze książek lada biblioteczna będzie zdezynfekowana.
Bibliotekarz oraz pracownicy szkoły będą zabezpieczeni w środki ochrony osobistej.
Zwracane podręczniki i książki składowane będą w wyznaczonych dla celów kwarantanny pomieszczeniach.
Zapytania o książki lub wyjaśnienia spraw dotyczących wypożyczeń rodzice i uczniowie mogą kierować do bibliotekarza przez e-dziennik lub na na adres e-mail: biblioteka@spbiedrusko.edu.pl lub wychowawcy.
Powered by aSc EduPage