Procedury prowadzenia zdalnego nauczania w klasach IV – VIII
- Od 26 października 2020 r. do 8 listopada 2020 r. Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół im. 7 PSK Wlkp. w Biedrusku prowadzi w klasach IV-VIII kształcenie na odległość, tzw. zdalne nauczanie. Klasy I-III pracują w trybie stacjonarnym.
 - Ustala się następujące formy kontaktów z rodzicami i uczniami:
1) dziennik elektroniczny VULCAN,
2) poczta Microsoft Office 365,
3) kontakt telefoniczny przez sekretariat szkoły,
4) w wyjątkowych przypadkach w formie papierowej, przez pozostawienie korespondencji w sekretariacie szkoły.
 - We wskazanym okresie szkoła w realizacji kształcenia na odległość wykorzystuje platformę internetową  Microsoft Office 365.
 - Harmonogram zajęć on-line poszczególnych oddziałów oparty jest na dotychczasowym podziale godzin oddziałów klasowych z uwzględnieniem następujących wytycznych:
 
1) Zajęcia lekcyjne online nauczyciela z oddziałem klasowym rozpoczynają się zgodnie z planem lekcji.
2) Zajęcia lekcyjne online nauczyciela z oddziałem klasowym trwają 45 minut, przy czym mogą one przybierać różne formy. W celu zachowania higieny pracy umysłowej lekcja przed komputerem może trwać 30 minut, zaś pozostały do końca lekcji czas może stanowić praca własna uczniów, w trakcie której nauczyciel pozostaje na platformie do dyspozycji uczniów Do tygodniowego wymiaru realizowanych godzin zalicza się e-lekcje, czaty z uczniami, przesyłanie materiałów.
3) Nauczyciel, uwzględniając na prowadzonej jednostce lekcyjnej online zaplanowany przez siebie temat (obejmujący zakres programu nauczania), dostosowuje podział czasu pracy z uczniami do ich potrzeb psychofizycznych, z uwzględnieniem zasad bezpiecznego korzystania przez uczniów z urządzeń wykorzystywanych w komunikacji elektronicznej.
4)  Nauczyciel  na prowadzonej jednostce lekcyjnej:
- podaje uczniom temat zajęć,
- wyjaśnia uczniom treści programowe z wykorzystaniem opracowanych przez siebie form przekazu, w tym nagrań video (na żywo) bądź materiałów przygotowanych przed rozpoczęciem zajęć,
- wydaje ustnie lub zapisuje polecenia,
- przeznacza część czasu pracy na bieżącą konsultację online z uczniami, udzielanie odpowiedzi z wykorzystaniem internetowej transmisji video lub czatu,
- odpisuje na maile, udzielając informacji zwrotnych,
- kontroluje pracę uczniów na platformach edukacyjnych, czatach itp.,
- wykonuje inne, udokumentowane formy aktywności.
5) Nauczyciel łączy przemiennie kształcenie z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia.
6) Nauczyciel ustala uczniom czas na odesłanie wykonanego ćwiczenia bądź polecenia online z wykorzystaniem platformy Microsoft Office 365 – do określonej godziny danego bądź kolejnego dnia/kolejnych dni - uwzględniając indywidualne możliwości psychofizyczne uczniów oraz uwarunkowania technologiczne posiadanych przez nich narzędzi elektronicznych. Dotyczy to także zleconych prac domowych.
7) W czasie lekcji zdalnych nauczyciele odnotowują tematy oraz frekwencję na bieżąco w dzienniku elektronicznym.
8) Uczniowie uczestniczą w zajęciach punktualnie. Są do nich przygotowani – mają zeszyty i pomoce dydaktyczne oraz włączone głośniki, mikrofony i kamery, chyba że nauczyciel poprosi o ich wyłączenie. Brak kontaktu z uczniem podczas lekcji traktowany jest jako nieobecność.
9) O nieobecności ucznia na lekcji zdalnej informuje rodzic/prawny opiekun przez dziennik elektroniczny, podając przyczynę nieobecności.
10) Nauczyciele objęci kwarantanną, jeśli pozwala im na to stan zdrowia, mogą podjąć pracę zdalną z miejsca odbywania kwarantanny.
11) Nauczyciele nie objęci kwarantanną pracują z siedziby szkoły. Na wniosek nauczyciela dyrektor szkoły może wyrazić zgodę na pracę z domu.
12) W przypadku nieobecności nauczyciela lekcja zdalna zostanie odwołana lub zajęcia będzie prowadził nauczyciel w zastępstwie.
- W czasie nauczania zdalnego ocenianie postępów w nauce odbywa się zgodnie z PSO:
 
1) ocenianiu podlegają wykonane przez uczniów zadania domowe i przesłane do nauczyciela w wyznaczonym terminie drogą online z wykorzystaniem platformy Microsoft Office 365, a w szczególnych przypadkach dostarczanych w formie papierowej,
3) ocenianiu podlega aktywność uczniów wykazywana podczas lekcji online, zarówno w formie przekazu video na żywo, jak i w formie odpowiedzi kierowanych do nauczyciela z wykorzystaniem czatu i poczty elektronicznej,
4) ocenianiu podlegają zadania domowe przesłane do nauczyciela w wyznaczonym terminie drogą on-line z wykorzystaniem platformy Microsoft Office 365,
5) ocenianiu podlegają dodatkowe (związane z tematem przeprowadzonej lekcji), zlecone przez nauczyciela czynności i prace wykonane przez uczniów,
6) ocenianiu podlegają sprawdziany i kartkówki.
- Nauczyciele, realizując podstawę programową, uwzględniają specyfikę pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
 - Podczas pracy z uczniami, a zwłaszcza podczas ustalania zadań do wykonania przez uczniów, należy uwzględnić:
 
a) równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia,
b) zróżnicowanie zajęć w każdym dniu,
c) możliwości psychofizyczne uczniów podczas podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia,
d) zróżnicowane możliwości dzieci i ich różne tempo pracy,
e) łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia,
f) ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć.
 
- Wszyscy nauczyciele są zobowiązani do wpisywania w e-dzienniku kolejnych tematów lekcji, zgodnych z podstawą programową. Do podstawowego tematu należy dopisywać także sposób jego realizacji, przykładowo:
- korzystanie z platformy epodręczniki.pl
- indywidualne karty pracy
- lekcja online. 
Dyrektor szkoły
Marzena Szymańska
