• Zebrania z rodzicami

          • Szanowni Rodzice!

            Spotkania z wychowawcami odbywać się będą wg poniższego harmonogramu:

             

            3 września: 

            16.30 – klasa 1a – sala 109      

            18.00 – klasa 1b – sala 109      

             

            9 września:                               

            17.00 – klasa 2a – sala 109      

            17.00 – klasa 3a – sala 210      

            17.00 – klasa 4b – sala 110      

            17.00 – klasa 5 – sala 206        

            18.00 – klasa 2b – sala 107      

            18.00 – klasa 3b – sala 201      

            18.00 – klasa 4a – sala 209      

             

            10 września: 

            17.00 – klasa 6a – sala 209 

            18.00 – klasa 7a – sala 201 

            18.00 – klasa 8a – sala 107 

            17.00 – klasa 6b – sala 109 

            18.00 – klasa 7b – sala 212 

            18.00 – klasa 8b – sala 210 

             

            Serdecznie zapraszamy!

          • Rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021

          • Serdecznie zapraszamy uczniów 

            na rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021

            w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół im. 7 PSK Wlkp. w Biedrusku

            1 września 2020 r.

             

            8:00 – klasy pierwsze

            9:00 – klasy II-III

            10:00 – klasy IV-VI

            11.00 – klasy VII-VIII

             

            O wyznaczonych godzinach dzieci spotykają się klasami przed budynkiem szkoły (w razie deszczu będą kierowani do hali sportowej). Wszyscy obecni muszą być zaopatrzeni w środki ochrony osobistej (maseczki). Po powitaniu przez Dyrektora Szkoły uczniowie przejdą z wychowawcami do klas. 

            Uczniowie klas siódmych po spotkaniu z wychowawcami będą pisali test kompetencji językowych, który z powodu zawieszenia zajęć stacjonarnych nie odbył się w maju. Jego wynik pozwoli na przypisanie do grupy podstawowej i zaawansowanej na zajęciach z j. angielskiego. 

          • Bezpłatna komunikacja dla uczniów

          • Szanowni Państwo!

            Na podstawie Uchwały nr XXI/250/20 Rady Gminy Suchy Las z dnia 9 lipca 2020r. w sprawie określenia uprawnień do korzystania z bezpłatnych przejazdów środkami transportu zbiorowego dla uczniów szkół podstawowych na terenie oraz poza terenem Gminy Suchy Las istnieje możliwość przyznania uczniom prawa do bezpłatnych szkolnych biletów sieciowych uprawniających do poruszania się na terenie Gminy Suchy Las i poza nią w ramach aglomeracyjnego systemu transportu publicznego zarządzanego przez Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu.

             

            Bilet szkolny (ważny od 1 października do 30 września) aktywowany zostanie w formie Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej (PEKA) lub Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej Junior (PEKA Junior). Będzie obowiązywał na obszarze stref biletowych A+B+C+D.

            UWAGA: Uprawnionymi do biletów są uczniowie szkół podstawowych zamieszkali na terenie gminy, których rodzice lub prawni opiekunowie wskazują, że adresem ich miejsca zamieszkania do celów rocznego rozliczenia podatku dochodowego, jest gmina Suchy Las.

             

            W celu aktywacji bezpłatnego biletu szkolnego dla uczniów uczęszczających do szkół podstawowych na terenie gminy Suchy Las konieczne jest złożenie w placówce oświatowej, do której Uczeń uczęszcza:

            - imiennej karty PEKA lub karty PEKA Junior, której posiadaczem jest Uczeń, w terminie od rozpoczęcia roku szkolnego do 18 września każdego roku kalendarzowego w okresie pracy sekretariatów wszystkich placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie gminy Suchy Las.

             

            Zachęcamy do jak najszybszego składania wniosku o wydanie karty PEKA lub PEKA Junior. Karty PEKA złożone po terminie 18 września nie zostaną uwzględnione.

             

            Damian Torba

            Inspektor ds. komunalnych w Referacie Komunalnym Urzędu Gminy Suchy Las

          • Nowy rok szkolny 2020/2021 - zalecenia i wytyczne MEN

          • Powrót do szkół od 1 września 2020 r.

            Zgodnie z zapowiedziami MEN sytuacja wygląda następująco:

            W roku szkolnym 2020/2021 od 1 września rozpocznie się nauka w szkołach. Resort opracował wytyczne dla szkół w związku z pandemią koronawirusa (podane w załączeniu).

            Wytyczne mówią, jak zorganizować lekcje, wydawać posiłki, co robić w sytuacji z problemami zdrowotnymi nauczyciela lub ucznia.

            – Jeżeli na danym terytorium doszłoby do wielu zakażeń, to dyrektor szkoły, wraz z pozytywną opinią powiatowego inspektora sanitarnego, będzie mógł wprowadzić dodatkowe obostrzenia lub ograniczyć funkcjonowanie placówki.

            W takiej sytuacji, zgodnie ze słowami Ministra Edukacji Narodowej, część dzieci będzie mogła uczestniczyć w nauczaniu w tradycyjnej formie, a część przejdzie na nauczanie zdalne. Jeśli ryzyko będzie większe, to będzie możliwość przejścia na całkowite nauczanie zdalne.

            Załącznik z wytycznymi 

            Wytyczne_dla_szko__l_i_placo__wek_-_wrzesien___2020.pdf

            Konferencja prasowa MEN, 5 sierpnia 2020 r. 

          • Wyprawka pierwszoklasisty

          • WYPRAWKA DO KLASY I

            1. Ryza papieru
            2. Blok rysunkowy kolorowy (mały)
            3. Blok techniczny biały (mały)
            4. Blok techniczny kolorowy (mały)
            5. Papier kolorowy A4
            6. Plastelina
            7. Podkładka do malowania i lepienia z plasteliny.
            8. Kredki świecowe
            9. Kredki ołówkowe
            10. Gumka do mazania
            11. 2 ołówki
            12. Temperówka – zamykana
            13. Klej w sztyfcie
            14. Klej magic w tubie
            15. Nożyczki
            16. Pisaki
            17. Teczka z gumką na rysunki
            18. Teczka z gumką na kartkówki/sprawdziany
            19. Zeszyty 16 kartkowe: 2 w kratkę i 2 w wąskie kolorowe linie
            20. Pędzle – 2 szt.( gruby np. nr 12 i cienki)
            21. Farby plakatowe
            22. Pojemnik na wodę

            Prosimy o podpisanie zeszytów i teczek na okładce.

             

          • Wykaz podręczników i zeszytów ćwiczeń  na rok szkolny 2020/2021 Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół im. 7 PSK Wlkp. w Biedrusku

          •  

            RELIGIA

             

            Klasa I

            Tytuł podręcznika i autor: „Kocham Pana Jezusa” ks. dr Paweł Maczek

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            Nr dopuszczenia: AZ-04-01/18-PO-3/20

            Klasa II

            Tytuł podręcznika i autor: „Kochamy Pana Jezusa” ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            Nr dopuszczenia: AZ-12-01/10-PO-1/12

            Klasa III

            Tytuł podręcznika i autor: „Przyjmujemy Pana Jezusa” ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            Nr dopuszczenia: AZ-13-01/10-PO-1/12

            Klasa IV

            Tytuł podręcznika i autor: „Jestem chrześcijaninem” ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            Nr dopuszczenia: AZ-21-01/10-PO-1/11

            Klasa V

            Tytuł podręcznika i autor: „Bóg szuka człowieka” Beata Zawiślak, ks. dr Marcin Wojtasik

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            Nr dopuszczenia: AZ-21-01/18-PO-2/20

            Klasa VI

            Tytuł podręcznika i autor: „Wierzę w Kościół” ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            Nr dopuszczenia: AZ-23-01/10-PO-2/13

            Klasa VII

            Tytuł podręcznika i autor: „Spotkanie ze Słowem” ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            Nr dopuszczenia: AZ-31-01/10-PO-1/11

            Klasa VIII

            Tytuł podręcznika i autor: „Aby nie ustać w drodze” ks. dr Jan Szpet, D. Jackowiak

            zeszyt ćwiczeń

            Wydawnictwo św. Wojciecha

            Nr dopuszczenia: AZ-32-01/10-PO-1/12

          • Pożegnanie absolwentów 2020

          • 26 czerwca w Szkole Podstawowej w ZS im. 7 PSK Wlkp. w Biedrusku odbyło się uroczyste rozdanie świadectw uczniom klas ósmych. Naszą szkołę opuszczało 24 absolwentów. W tym dniu wręczono aż 12  świadectw z wyróżnieniem oraz wiele nagród za różne osiągnięcia i konkursy.

            Wśród zaproszonych gości znaleźli się: p. Radosław Banaszak, przewodniczący Zarządu Osiedla Biedrusko; p. Krzysztof Łączkowski, radny gminy Suchy Las; p. Natalia Kunachowicz-Skałecka, przewodnicząca Rady Rodziców; p. Edyta Pędzińska, zastępca przewodniczącej RR, p. Roma Bandosz, skarbnik RR oraz p. Joanna Mularczyk-Czeszyk, reprezentująca Agencję Mienia Wojskowego.

            Absolwenci wysłuchali przemówień  p. dyrektor Marzeny Szymańskiej i p. Radosława Banaszaka. Troje uczniów z najwyższą średnią ocen i wzorowym zachowaniem (Gabriela Łopka, Marta Rogalińska, Krzysztof Pytlak) otrzymało Nagrody Wójta Gminy Suchy Las. Gabriela Łopka została też nagrodzona przez Zarząd Osiedla Biedrusko. Natomiast Oliwia Staszak i Agata Dzielawska jako uczennice, które najbardziej podniosły swoje wyniki w nauce w porównaniu do ubiegłego roku, zostały obdarowane upominkami ufundowanymi przez Agencję Mienia Wojskowego. Rada Rodziców wręczyła każdemu z uczniów Dyplomy Absolwenta i pamiątkowe medale, a ci, którzy zasłużyli na świadectwo z wyróżnieniem, otrzymali medale Wzorowego Ucznia. Gabriela Łopka została także nagrodzona za wieloletnią owocną działalność w Samorządzie Uczniowskim. Drobne upominki za reprezentowanie szkoły w poczcie sztandarowym, występy w kole teatralnym czy udział w licznych konkursach otrzymała większość uczniów. Nie zabrakło też podziękowań dla Rodziców, którzy najbardziej angażowali się w życie szkoły.

            Po zakończeniu oficjalnej części uroczystości w imieniu społeczności uczniowskiej głos zabrała przewodnicząca 8A Gabriela Łopka. Podzieliła się refleksjami z minionych ośmiu lat, wyraziła serdeczne podziękowania nauczycielom i pracownikom szkoły. Na koniec siódmoklasiści pożegnali swoich starszych kolegów i wręczyli im upominki od Samorządu Uczniowskiego.

            Pomimo wymogu zachowania reżimu sanitarnego były to wzruszające chwile, które na długo pozostaną w pamięci wszystkich obecnych.

          • Zakończenie roku szkolnego

          • ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO:

            CZWARTEK 25 czerwca:

            klasa 1a - godz. 15.00 - sala 109

            klasa 1b - godz. 16.00 - sala 109

            klasa 2a - godz. 17.00 - sala 109

            klasa 2b - godz. 18.00 - sala 109

            klasa 3a - godz. 17.30 - sala 105

            klasa 3b - godz. 18.30 - sala 105

            PIĄTEK 26 czerwca:

            godz. 9.00 - klasy 8a i 8b - hala sportowa - uroczystość pożegnania absolwentów szkoły podstawowej

            godz. 10.30 - klasa 4 - sala 105

            godz. 11.00 - klasa 5a - hala sportowa

            godz. 11.00 - klasa 6b - sala 109

            godz. 12.00 - klasa 5b - hala sportowa

            godz. 12.00 - klasa 6a - sala 201

            godz. 12.30 - klasa 7a - sala 107

            godz. 12.30 - klasa 7b - sala 109

          • Ósmoklasiści, powodzenia!

          • Drodzy Uczniowie!

            Przed Wami szczególnie ważne wydarzenie - egzamin ósmoklasisty.

            Życzymy Wam skupienia, weny twórczej, samych trafnych odpowiedzi, opanowania stresu, optymizmu i wiary w siebie. Oby wszystkie Wasze marzenia i oczekiwania się spełniły.

            Niech lata nauki zaowocują wysokimi ocenami na egzaminie!

             

            Trzymamy za Was kciuki, powodzenia!

             

            Dyrekcja, Nauczyciele, Pracownicy szkoły.

             

          • Regulamin zwrotu podręczników w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół im. 7 PSK Wlkp. w Biedrusku w warunkach pandemii Covid-19. Czerwiec 2020 r.

          • Szanowni Państwo!


            Prosimy o zapoznanie się z poniższym regulaminem i zwrot podręczników w wyznaczonych terminach oraz stosowanie się do zaleceń opisanych w regulaminie w celu zachowania standardów bezpieczeństwa.


            Okres kwarantanny dla książek i innych materiałów przechowywanych w bibliotekach:

            • na powierzchniach plastikowych (np. okładki książek, płyty itp.) wirus jest aktywny do 72 godzin (trzy doby);

            • tektura i papier – wirus jest aktywny do 24 godzin (jedna doba).

            1. Podręczniki oraz książki wypożyczone z biblioteki są zwracane przez uczniów/rodziców w ustalone przez dyrektora określone dni, w celu uniknięcia grupowania się osób.

            2. Książki wypożyczone z biblioteki szkolnej należy zwrócić razem z podręcznikami.

            3. Wychowawca powiadamia rodziców przez dziennik elektroniczny o terminach zwrotów książek i podręczników. Zwroty rozpoczną się 8 czerwca, klasy ósme zwracają podręczniki po egzaminie, 19 czerwca.

            4. Podręczniki i książki zwracane będą w wyznaczonych miejscach. Rodzice zostaną poinformowani przez e-dziennik o miejscu zwrotu.

            5. Po ustaleniu terminu spotkania nauczyciel bibliotekarz przeznacza 10 minut na każdego ucznia - zgodnie z numerem ucznia w dzienniku.

            6. Zgodnie z regulaminem wypożyczania i zwrotu podręczników, podręczniki zwracane są w kompletach; usunięte powinny z nich zostać: foliowe okładki, zapisane ołówkiem imię i nazwisko ucznia oraz notatki, a także inne dokumenty, notatki, zakładki znajdujące się podręczniku. Ze względu na kwarantannę książek nie będzie możliwe zabieranie pozostawionych w książkach dokumentów po dokonaniu zwrotu podręczników.

            7. Zwracane podręczniki powinny być zapakowane w reklamówki oraz opisane na zewnątrz: imię, nazwisko ucznia, klasa, data zwrotu. Zwracający przygotowuje listę podręczników zawierającą numer inwentarzowy spisany z podręcznika: Przykład: Ania Kowalska kl. 4, 1. j. polski 14262, 2. matematyka 12473 itd.

            8. Nauczyciel bibliotekarz sprawdza ilość oraz numer inwentarzowy zwracanych podręczników, wpisuje zwroty na karcie wypożyczeń ucznia.

            9. Po upływie kwarantanny nauczyciel bibliotekarz dokonuje oceny stanu technicznego zwróconych podręczników. W sytuacji stwierdzenia zagubienia lub zniszczenia rodzic zobowiązany jest do zwrotu kosztów zakupu zagubionego lub zniszczonego podręcznika/książki zgodnie z regulaminem korzystania z podręczników i biblioteki szkolnej, o czym zostanie poinformowany telefonicznie lub za pomocą innych narzędzi komunikacji.

            10. Ze względu na stan epidemiczny oraz konieczność kwarantanny książek, informacje o brakach lub uszkodzeniach książek wychowawca przekazuje rodzicom po zakończeniu kwarantanny książek.

            11. Uczeń/rodzic dokonujący zwrotu podręczników powinien być w maseczce i rękawiczkach.

            12. Zachowany powinien być dystans 2 metrów pomiędzy osobami; zwracający powinni pozostać w wyznaczonych miejscach.

            13. Każdorazowo po odbiorze książek lada biblioteczna będzie zdezynfekowana.

            14. Bibliotekarz oraz pracownicy szkoły będą zabezpieczeni w środki ochrony osobistej.

            15.  Zwracane podręczniki i książki składowane będą w wyznaczonych dla celów kwarantanny pomieszczeniach.

            16.  Zapytania o książki lub wyjaśnienia spraw dotyczących wypożyczeń rodzice i uczniowie mogą kierować do bibliotekarza przez e-dziennik lub na na adres e-mail: biblioteka@spbiedrusko.edu.pl lub wychowawcy.

            Harmonogram_zwrotu_podrecznikow_2020_KLASY_1-8.jpg​​​​​​​

          • Nowe procedury egzaminacyjne

          • Procedury związane z organizacją

            egzaminu ósmoklasisty

            w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół im. 7 PSK Wlkp. w Biedrusku

            w warunkach pandemii Covid-19.

            Czerwiec 2020 r.


            INFORMACJE OGÓLNE

            I Termin.

            język polski – 16 czerwca 2020 r. (wtorek)   – godz. 9:00

            matematyka – 17 czerwca 2020 r. (środa)  – godz. 9:00

            język angielski – 18 czerwca 2020 r. (czwartek) – godz. 9:00


            II Czas trwania.



            Język polski

            120 min (standardowy)

            Do 180 min (wydłużony)

            Matematyka

            100 min (standardowy)

            Do 150 min (wydłużony)

            Język angielski

            90 min (standardowy)

            Do 135 min (wydłużony)



            PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA

            1. Na egzamin może przyjść wyłącznie uczeń zdrowy, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną.
            2. Rodzic/Prawny opiekun wypełnia oświadczenie, które stanowi załącznik do niniejszego dokumentu. Oświadczenie należy dostarczyć do sekretariatu szkoły w poniedziałek 15 czerwca w godzinach 8:00-15:00.
            3. Zdający nie może przyjść na egzamin, jeżeli przebywa w domu z osobą na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych albo sam jest objęty kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych.
            4. Rodzic/Prawny opiekun nie może wejść z dzieckiem na teren szkoły, z wyjątkiem sytuacji, kiedy zdający wymaga pomocy np. w poruszaniu się.
            5. Podczas egzaminu w szkole mogą przebywać wyłącznie:
            1. zdający,
            2. osoby zaangażowane w przeprowadzanie egzaminu, tj. członkowie zespołów nadzorujących i obserwatorzy,
            3. inni pracownicy szkoły odpowiedzialni za utrzymanie obiektu w czystości, dezynfekcję itp.
            4. dzieci korzystające z zajęć opiekuńczych w świetlicy oraz wychowawcy świetlicy i osoby wyznaczone do sprawowania tej funkcji,
            5. nauczyciele, którzy mogą zastąpić członków zespołów nadzorujących w razie takiej konieczności,
            6. pracownicy odpowiednich służb, np. medycznych, jeżeli wystąpi taka konieczność.
            1. Zdający nie może wnosić na teren szkoły zbędnych rzeczy, w tym książek, telefonów komórkowych, maskotek.
            2. Na egzaminie każdy zdający korzysta z własnych przyborów piśmienniczych.
              Zdający nie mogą pożyczać przyborów od innych zdających.
            3. Szkoła nie zapewnia wody pitnej. Na egzamin należy przynieść własną małą butelkę z wodą.
            4. Ławki w sali egzaminacyjnej zostaną ustawione w taki sposób, aby pomiędzy zdającymi zachowany był co najmniej 1,5-metrowy odstęp w każdym kierunku.
            5. Wszyscy wchodzący do szkoły obowiązkowo dezynfekują dłonie płynem do dezynfekcji, umieszczonym w przedsionku. Płyn umieszczony jest również w każdej sali egzaminacyjnej.
            6. Czekając na wejście do szkoły albo sali egzaminacyjnej, zdający zachowują odpowiedni odstęp (co najmniej 1,5 m) oraz mają zakryte usta i nos.
            7. Na teren szkoły mogą wejść wyłącznie osoby z zakrytymi ustami i nosem. Zakrywanie ust i nosa obowiązuje na terenie całej szkoły, z wyjątkiem sal egzaminacyjnych po zajęciu miejsc przez zdających. Podczas wpuszczania uczniów do sali egzaminacyjnej członek zespołu nadzorującego może poprosić zdającego o chwilowe odsłonięcie twarzy w celu zweryfikowania jego tożsamości (konieczne jest wówczas zachowanie co najmniej 1,5-metrowego odstępu).
            8. Zdający są zobowiązani zakrywać usta i nos do momentu zajęcia miejsca w sali egzaminacyjnej. Po zajęciu miejsca w sali egzaminacyjnej (w trakcie egzaminu) zdający ma obowiązek ponownie zakryć usta i nos, kiedy:
            1. podchodzi do niego nauczyciel, aby odpowiedzieć na zadane przez niego pytanie lub sprawdzić poprawność kodowania,
            2. wychodzi do toalety,
            3. kończy pracę z arkuszem egzaminacyjnym i wychodzi z sali egzaminacyjnej.
            1. Zarówno zdający, jak i członkowie zespołu nadzorującego mogą – jeżeli uznają to za właściwe – mieć zakryte usta i nos w trakcie egzaminu, nawet po zajęciu miejsca przy stoliku.
            2. Miejsca dla członków zespołu nadzorującego również będą przygotowane z zachowaniem co najmniej 1,5-metrowego odstępu od zdających oraz od pozostałych członków zespołu nadzorującego (podczas gdy zdający rozwiązują zadania; w trakcie czynności organizacyjnych członkowie zespołu nadzorującego są zobowiązani zakrywać usta i nos oraz mieć założone rękawiczki).
            3. Ławki oraz krzesła w salach egzaminacyjnych będą dezynfekowane przed i po każdym egzaminie. Dezynfekcji podlegają także wszystkie powierzchnie dotykowe oraz odtwarzacze płyt CD wykorzystywane do przeprowadzenia egzaminu z j. angielskiego.
            4. Zdający mogą zostawić swoje rzeczy osobiste w szafkach w szatni. Zewnętrzne powierzchnie szafek będą dezynfekowane. W szatni jednocześnie mogą przebywać maksymalnie dwóch uczniów, którzy powinny zakrywać usta i nos maseczką oraz utrzymywać dystans min. 1,5 m. O to, by w szatni nie przebywało więcej osób, zadba dyżurujący nauczyciel.
            5. Na terenie szkoły lub ośrodka zostanie wyznaczone i przygotowane pomieszczenie (wyposażone m.in. w środki ochrony osobistej i płyn dezynfekujący), w którym będzie można odizolować osobę w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych.
            6. Jeżeli zdający przejawia niepokojące objawy choroby, przewodniczący zespołu nadzorującego zapewnia odizolowanie zdającego w odrębnym pomieszczeniu z zapewnieniem minimum 2 m odległości od innych osób.
            7. Po zakończeniu egzaminu uczniowie pojedynczo udają się do domów, nie gromadzą się w budynku szkolnym lub przed nim, a wrażeniami po egzaminie dzielą się między sobą z wykorzystaniem mediów społecznościowych, komunikatorów, telefonicznie.


            PRZEBIEG EGZAMINU

            Wejście do szkoły:

            1. W każdym dniu egzaminu uczniowie przychodzą do szkoły w godzinach 8:15-8:30.
            2. W oczekiwaniu na wejście do budynku stoją pojedynczo, zachowując odległość min. 2 m.
            3. Po wejściu do przedsionka:
              a) następuje pomiar temperatury ciała,
              b) zdający dezynfekują ręce.
            4. Udają się do szatni, gdzie zostawiają rzeczy osobiste, zatrzymując tylko:
              a) dozwolone przybory szkolne –dwa długopisy z czarnym wkładem oraz linijkę na egzamin z matematyki; przybory muszą się znajdować w przezroczystej plastikowej kopercie lub przezroczystym woreczku foliowym;
              b) legitymację szkolną,
              c) małą (do 0,5 l) butelkę wody mineralnej,
              d) chusteczki higieniczne.
            5. Po opuszczeniu szatni uczniowie udają się na piętro budynku i ustawiają przed wyznaczonymi salami, zachowując odstęp od innych min. 1,5 m. W celu usprawnienia tych czynności uczniom będą pomagali wyznaczeni nauczyciele.


            Przed i w trakcie egzaminu:

            1. O 8.40 członek zespołu nadzorującego losuje numerki ławek i rozdaje naklejki z kodami, a uczniowie siadają w wyznaczonych miejscach. Mogą zdjąć maseczki.
            2. Jeden zdający z każdej sali, wyznaczony przez przewodniczącego zespołu nadzorującego, udaje się wraz z przewodniczącym do dyrektora szkoły w celu uczestnictwa w odbiorze zestawów egzaminacyjnych. Obowiązuje zasada zachowania dystansu społecznego min. 1,5 m.
            3. Po powrocie do sali egzaminacyjnej przewodniczący zespołu nadzorującego udziela zdającym instruktażu.
            4. O godzinie 9:00 następuje rozdanie arkuszy egzaminacyjnych. Na tę chwilę uczniowie zakładają maseczki.
            5. Zdający kodują swoje arkusze. Członkowie zespołów nadzorujących sprawdzają poprawność kodowania.
            6. Po zakończeniu czynności organizacyjnych zdający mogą zdjąć maseczki. Członek zespołu nadzorującego zapisuje na tablicy godzinę rozpoczęcia i zakończenia egzaminu.
            7. W przypadku konieczności wyjścia do toalety zdający sygnalizuje to przewodniczącemu zespołu nadzorującego podniesieniem ręki. Uczeń zakłada maseczkę i wychodzi w towarzystwie członka zespołu nadzorującego.
            8. Zdający muszą przestrzegać kluczowych zasad bezpieczeństwa, czyli:
              a) nie kontaktować się z innymi zdającymi,
              b) nie dotykać dłońmi ust, nosa i oczu,
              c) zakrywać nos i usta zgięciem łokcia podczas kichania i kaszlu.
            9. Zdający może opuścić na stałe salę egzaminacyjną (jeżeli zakończył pracę z arkuszem) najpóźniej na 15 minut przed czasem wyznaczonym jako czas zakończenia pracy z arkuszem. W ciągu ostatnich 15 minut przed zakończeniem egzaminu (nawet jeżeli zdający skończył pracę z arkuszem egzaminacyjnym) zdający nie opuszczają sali egzaminacyjnej.


            Po zakończeniu egzaminu:

            Po wyjściu z sali egzaminacyjnej uczniowie pojedynczo schodzą do szatni, zabierają z szafek swoje rzeczy osobiste i udają się do domów.


            INFORMACJE DODATKOWE

            Terminy:

            1. Uczniowie, którzy z ważnych przyczyn (np. choroba, kwarantanna) nie mogą przystąpić do egzaminu ósmoklasisty  w dniach 16-18 czerwca, mają możliwość wzięcia udziału w egzaminie w terminie dodatkowym: 7-9 lipca.
            2. Zaświadczenia i informacje o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty uczniowie otrzymają 31 lipca. Szczegółowe informacje na temat sposobu odbierania zaświadczeń zostaną przekazane w stosownym czasie za pośrednictwem strony internetowej szkoły.




            Załącznik

            …………………………………………………………………………………………………………………


            Oświadczenie rodzica/ prawnego opiekuna ucznia.

            Nazwisko i imię  rodzica/prawnego opiekuna: ………….……………………………………………

            Oświadczam, że moje dziecko: …………………………………………………………………….

                                                                                   (imię i nazwisko dziecka)

            • przez minione 2 tygodnie nie miało kontaktu z osobą, u której stwierdzono zakażenie wirusem Covid-19 oraz nikt z członków najbliższej rodziny nie przebywa na kwarantannie, nie przejawia widocznych oznak choroby,
            • stan zdrowia dziecka jest dobry, syn/córka nie przejawia żadnych oznak chorobowych (podwyższona temperatura, kaszel, katar),
            • zobowiązuję się do przestrzegania obowiązujących w szkole procedur związanych z reżimem sanitarnym oraz natychmiastowego odebrania dziecka z placówki w razie wystąpienia jakichkolwiek oznak chorobowych w czasie pobytu dziecka w szkole, 
            • zobowiązuję się do poinformowania dyrekcji szkoły o wszelkich zmianach w sytuacji zdrowotnej odnośnie wirusa Covid-19, 
            • wyrażam zgodę na pomiar temperatury ciała dziecka.

            .....................................................................

            Data i podpis


            …………………………………………………………………………………………………………………



            Pobierz załącznik do wydruku:

            Nowe_procedury_na_egzamin_o__smoklasisty_-_czerwiec_2020.pdf​​​​​​​




          • Koło Łowieckie "Drop" z Biedruska podarowało naszej szkole dwa laptopy.

          • Koło Łowieckie "Drop" z Biedruska podarowało naszej szkole dwa laptopy, przekazane przez Zarząd Okręgowy Polskiego Związku Łowieckiego, reprezentowany przez Pana Mikołaja Jakubowskiego.

            W piątek 22 maja wizytę w szkole złożyli Pan Krzysztof Lompert i Pan Karol Kłódczyński, którzy przekazali sprzęt Pani Dyrektor. Laptopy, tak bardzo potrzebne zwłaszcza w obecnej sytuacji, na pewno zostaną dobrze wykorzystane. 

            Darczyńcom serdecznie dziękujemy!


          • Lektury w oczach młodych artystów

          • „...niewiele rzeczy ma na człowieka tak wielki wpływ jak pierwsza książka, która trafia do jego serca. Owe pierwsze obrazy, echa słów, choć wydają się pozostawać gdzieś daleko za nami, towarzyszą nam przez całe życie i wznoszą w pamięci pałac, do którego, wcześniej czy później – i nieważne, ile w tym czasie przeczytaliśmy książek, ile światów odkryliśmy, ile się nauczyliśmy i ile zdążyliśmy zapomnieć – wrócimy.(...) „

            „Cień wiatru”- Carlos Ruiz Zafón

            Okazuje się, że omawianie lektur to nie tylko okazja do zgłębiania tajników teorii literatury, pisania wypracowań, czy też analizy elementów świata wykreowanego przez autora - to również okazja do poznania siebie, swoich uzdolnień, rozwijania talentów. 

            Uczniowie klas piątych i szóstych postanowili swoje spotkanie z "Alicją w Krainie Czarów" i "Anią z Zielonego Wzgórza zakończyć pracą plastyczną. Klasy piąte zilustrowały najciekawszą, ich zdaniem, przygodę Alicji, a uczniowie klasy szóstej wykonali portret tytułowej bohaterki znanej powieści Lucy Moud Montgomery - Ani Shirley. 

            Niektóre prace zasługują na szczególne wyróżnienie, ponieważ ich autorzy wykazali się dużym talentem plastycznym i dbałością o każdy szczegół swojego dzieła. 

            Są to kolejno:

            Zofia Tomaszewska z klasy 5 b i jej rysunek "Kot z Cheshire",

            Natalia Gazda oraz Zofia Łukaszyk z klasy 6b, które wykonały portret Ania Shirley z wykorzystaniem różnych materiałów plastycznych, 

            Alina Kłódczyńska z klasy 5a "Alicja w Krainie Czarów",

            Maja Musiela z klasy 5a "Alicja w Krainie Czarów",

            Patrycja Skałecka 5a "Alicja w Krainie Czarów",

             

            Pozostali uczniowie również mogą być z siebie dumi - nie bali się uruchomić pokładów swojej wyobraźni, aby przygody przeżyte z bohaterami książek przenieść na kartki papieru za pomocą kolorowych kredek.

            Wszystkie prace można podziwiać w udostępnionym albumie pod linkiem:

            https://photos.app.goo.gl/oW56XfyS9UgdqTTq8

             

            Gratulacje dla młodych artystów!

             

             

            Monika Kowalska

             

             

          • Komunikat dot. korzystania z boisk na terenie gminy Suchy Las.

          • Gmina Suchy Las od 6 maja 2020 roku otwiera dla mieszkańców boisko szkolne przy ulicy Wojskowej 5 w Biedrusku.

            Drodzy użytkownicy boisk, zachęcamy do dokonywania rezerwacji w Gminny Ośrodku Sportu. Zgłoszenia na kolejny dzień i weekend przyjmowane są wyłącznie telefonicznie, od poniedziałku do piątku pod numerem telefonu: 603 111 949 od 8:00 do 12:00.

            Apelujemy do wszystkich, aby korzystając z boisk stosowali się do zasad bezpieczeństwa, które obowiązują w czasie epidemii.

            W każdym z tych miejsc obowiązywać będzie ścisły reżim sanitarny i ograniczenia dotyczące liczby osób.

            1. boiska gminne publiczne czynne będą od godz. 12:00 do godz. 19:00;
            2. wejście na dany obiekt możliwe jest wyłącznie po uprzednim zgłoszeniu do pracownika Gminnego Ośrodka Sportu w Suchym Lesie;
            3. na jednym boisku może znajdować się maksymalnie 6 osób;
            4. obowiązuje zakaz prowadzenia zajęć grupowych powyżej 6 osób;
            5. obowiązuje bezwzględny nakaz dezynfekcji rąk dla wchodzących i opuszczających obiekt;
            6. obowiązuje bezwzględny nakaz zasłaniania twarzy do momentu wejścia na boisko. Grając na boisku nie trzeba zasłaniać twarzy;
            7. skrócone o 15 minut zostają wszystkie rezerwacje godzinowe, aby umożliwić wymianę graczy na boisku bez ryzyka mijania się oraz konieczną dezynfekcje urządzeń i sprzętu;
            8. przypominamy o konieczności gry w odpowiednim, sportowym obuwiu;
            9. do dyspozycji graczy przy wejściu na boisko jest płyn dezynfekcyjny.
            10.  osoba dokonująca rezerwacji, opiekun lub trener odpowiada za przestrzeganie wszelkich zaleceń przez wszystkich uczestników gry;
            11.  korzystający z boiska ma swój sprzęt treningowy tj. np piłkę;
            12.  przed każdym z otwartych boisk będzie dostępny nowy obowiązujący regulamin.

            Od powyższych reguł nie ma żadnego odstępstwa.

            Z uwagi na zaistniałą sytuację, a także rekomendacje Ministerstwa Sportu, zmuszeni jesteśmy do wprowadzenia zasad bezpieczeństwa i ograniczeń. Będą one obowiązywać do odwołania.

            Za obsługę i bezpieczeństwo na w/w boiskach odpowiadać będzie Gminny Ośrodek Sportu.

            Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z wytycznymi oraz ich stosowanie.

            W tym trudnym czasie będziemy zmuszeni do weryfikacji ich respektowania, a w skrajnych przypadkach do żądania opuszczenia obiektu przez osoby, które nie przestrzegają zaleceń.

            Pamiętajcie, że trzymanie się zasad ma na celu powstrzymanie rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2.

            Bardzo dziękujemy za zrozumienie i uszanowanie wytycznych.

          • Komunikat dot. otwarcia boisk.

          • W związku z ustanowieniem określonych ograniczeń, nakazów i zakazów wynikających ze stanu epidemii i ogłoszonym 25 kwietnia br. na konferencji przez Panią Minister Sportu komunikatem o udostępnieniu obiektów infrastruktury sportowej, informujemy, że ze względu na brak rozporządzenia Rady Ministrów w ww. temacie, 4 maja br. wszystkie boiska na terenie Gminy będą nadal zamknięte. Obecnie, do jutra, tj. 1 maja br. do godz. 12.00  Ministerstwo Sportu prowadzi konsultacje projektu rozporządzenia.

            Po ukazaniu się stosownych przepisów, zostaną przygotowane zasady korzystania z gminnych obiektów. O  podjętych przez Gminę dalszych działaniach w powyższej sprawie poinformujemy Państwa w kolejnym komunikacie 4 maja br.

             

            Justyna Radomska

            Kierownik Referatu Komunalnego Gminy Suchy Las

          • Można odejść na zawsze, by stale być blisko... 

          • Można odejść na zawsze, by stale być blisko... (ks. Jan Twardowski)

            Z ogromnym smutkiem przyjęliśmy wiadomość o tragicznej śmierci naszego absolwenta Jana Regulskiego. 

            Rodzinie i Przyjaciołom wyrazy głębokiego współczucia składają 

            Dyrekcja, grono pedagogiczne, pracownicy oraz  cała społeczność uczniowska Zespołu Szkół w Biedrusku.

            Jasiu, zawsze będziemy o Tobie pamiętać...

          • Dzień Ziemi

          •  

            22 kwietnia obchodziliśmy Dzień Ziemi. Zazwyczaj w tym dniu sadzone są drzewa, sprzątane lasy i parki, zwracamy też szczególną uwagę na piękno przyrody. W tym roku Dzień Ziemi spędzamy w domach, ale nie zapominamy o nim. Specjalnie dla Was zapytaliśmy panią dr Aleksandrę Machnik, wykładowcę akademickiego, zajmującą się tematyką ekologii, czy naszej planecie potrzebny jest Dzień Ziemi? Co uczniowie naszej szkoły mogą zrobić dla Ziemi? Czy bycie „ekologicznym” jest trudne? Rozmowa z panią dr A. Machnik przeprowadzona została z zachowaniem zasad bezpieczeństwa – online.

            Magdalena Nowacka


            Dzień dobry,

            Pani Magdalena poprosiła mnie, żebym powiedziała Wam trochę o problemach naszej Ziemi, które to właśnie człowiek spowodował… Chciałam Was na początek poprosić żebyście sobie przypomnieli, jak to jest jak chodzimy po piasku albo po ziemi… jak się obrócimy, widzimy ślad naszej stopy… ale jeśli wiele osób przejdzie tą samą droga, to nasz ślad znika, kształt się zaciera, staje się większy i większy… może się nawet zrobić tam wgłębienie… Pomyślcie, że taki sam ślad od samego początku ludzie zostawiali na Ziemi, coraz większy i większy, można powiedzieć, że ją zadeptaliśmy… Nazywa się to ślad ekologiczny – taki ogromny odcisk stopy całej cywilizacji ludzkiej. Oczywiście, nie widzimy tego tak od razu, widzimy domy, szkoły, szpitale, sklepy, ulice… wszystkie są oczywiście bardzo potrzebne, ale chciałabym, żebyście pamiętali, ze kiedyś były tam lasy i łąki i mieszkały tam rożne zwierzęta i rośliny. Jeśli macie swoje domowe zwierzątko – kota, psa, chomika, może króliczka, a może jeszcze jakieś inne, to wiecie doskonale, że ono tak jak my coś lubi, a czegoś nie lubi, boi się lub cieszy. Podobnie rośliny – na pewno pomagacie podlewać kwiaty na parapecie lub balkonie, czy w ogrodzie. Wiecie, którą roślinę i jak często trzeba podlać, na pewno Mama dodaje tam jakiś nawóz… O tym jest właśnie nauka zwana ekologią – pamiętajcie, że to nie jest nauka o ochronie przyrody czy o ochronie środowiska (jak mi nie wierzycie, zapytacie Pani Nauczycielki, która uczy Was przyrody czy biologii lub geografii). To jest nauka biologiczna o tym co i kogo lubią zwierzęta i rośliny, o organizmach i ich środowisku, zarówno o takim środowisku, w którym żyją - jak woda i powietrze, ale też o innych zwierzętach i roślinach, z którymi żyją, które lubią albo, których się boją. Zupełnie tak jak my, mamy swoich przyjaciół, miejsca, które lubimy…. I takie osoby czy miejsca, które lubimy trochę mniej…

            Dziś obchodzimy Dzień Ziemi, organizowany w czasie równonocy wiosennej (tu już trochę geografii…) od roku 1970, czyli w tym toku święto to ma już równo 50 lat! Czy taki dzień jest potrzebny? To tak jak urodziny albo imieniny kogoś kogo kochacie. Wtedy na pewno myślimy o tym kimś, chcemy mu sprawić przyjemność. Zatem dobrze, że jest, bo Ziemia potrzebuje naszej uwagi i troski. Ale czy fajnie by było być miłym dla tego kogoś tylko w tym jednym dniu w roku? Na pewno nie. Tak samo w tym przypadku- nie wystarczy tylko pozbierać śmieci czy posadzić drzewko… Dobrze byłoby pomyśleć co możemy zrobić, żeby pomóc, żeby nasz Ziemia była jeszcze ładniejsza, trochę mniej nami zmęczona. Może trzeba zacząć coś drobnego dla Niej robić? Może np. zamykać wodę, kiedy myjemy zęby? Ta woda na pewno nie jest nam wtedy potrzebna, a jakiemuś zwierzęciu może akurat potem jej zabraknąć…Może zaczniemy gasić światło, kiedy wychodzimy z pokoju? Może pomożemy segregować śmieci? Pamiętajcie, żeby nie zakręcać pustej plastikowej butelki, chyba, że przedtem dokładnie ją zgnieciemy… Jest wiele drobnych rzeczy, które codziennie możemy zrobić…. Bycie ekologicznym nie jest więc trudne, zachęcam Was, spróbujcie! A jeśli chcecie wiedzieć coś więcej o fascynującym świecie przyrody i o tym jak zadbać o naszą kochaną Planetę, zawsze możecie poszukać informacji w książkach lub internecie, albo możecie mnie zapytać!

            Pozdrawiam Was serdecznie!

            dr Aleksandra Machnik